خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پروژه بازآفرینی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران

تسنیم | اجتماعی و حوادث | سه شنبه، 08 مهر 1399 - 20:04
با امضای تفاهم نامه‌ای میان شهردار تهران و مدیرعامل شرکت راه‌آهن، بزرگ ‌مقیاس‌ترین فرصت بازآفرینی پایتخت موسوم به محور شارباغ در فضای فوقانی تونل راه‌آهن تهران - تبریز سرانجام وارد مرحله نهایی شد.
تهران،شهرداري،نقطه،فاز،هكتار،پروژه،اجرايي،طرح

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، کاوه حاجی علی اکبری در خصوص مراحل اجرایی پروژه بازآفرینی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران- تبریز، اظهار کرد: بعد از تفاهم نامه‌ای که شهردار تهران با مدیرعامل شرکت راه‌آهن منعقد کرد، از طریق معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران پیگیری‌ها برای تحویل زمین انجام شد و حالا در فاز اول، 50میلیارد تومان از 180 میلیارد تومانی که شهرداری تعهد کرده بود، به مجری پروژه تونل پرداخت شد و در مقابل آن، از حدود 27 هکتار زمینی که وجود داشت 9 هکتار در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت.
وی ادامه داد: قرار است در همین هفته زمین مورد نظر به ‌طور رسمی به شهرداری تحویل داده شود.
از سوی دیگر با توجه به اینکه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران هم پیمانکار طرح را انتخاب کرده، این آمادگی وجود دارد که بلافاصله عملیات اجرایی آن شروع شود.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: با توجه به اینکه طرح شارباغ یا همان فضای فوقانی راه‌آهن تهران- تبریز در عرصه‌ای با وسعت 50 هکتار اجرا می‌شود، این پروژه باید در چند مرحله به اجرا درآید.
در فاز نخست 4 نقطه شامل 2 نقطه در منطقه 17و 2 نقطه در منطقه 18 شهرداری به‌عنوان نقاط اولویت اول انتخاب شده‌اند که هر یک از آنها حدود 250 متر طول دارند و در مجموع این 4 نقطه یک کیلومتر از 9 کیلومتر طول مسیر را شامل می‌شود.
وی ادامه داد: این 4 نقطه در واقع مفاصل اصلی پروژه هستند و به‌عنوان فاز نخست اجرا در نظر گرفته شده‌اند و عملیات اجرایی ساخت طرح قرار است از همین نقاط کلید بخورد.
در گام دوم مسیرهایی که 4نقطه را به هم وصل می‌کنند به مساحت حدود 6 هکتار به‌عنوان فاز دوم در برنامه قرارمی‌گیرند و به‌تدریج بقیه فازها اجرایی خواهند شد.
انتهای پیام/