خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سهم آموزش‌های مهارتی در بودجه آموزش و پژوهش کمتر از ۱۰ درصد است

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | سه شنبه، 08 مهر 1399 - 19:53
دبیر جلسه شورای عالی آموزش تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارت گفت: سهم آموزش‌های مهارتی از کل بودجه آموزش و پژوهش در کشور ۹.۳ درصد یعنی زیر ۱۰ درصد است.
آموزش،تربيت،فني،مهارتي،سپهري،مهارت،نظام

سپهری خبرداد؛
به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدرضا سپهری دبیر جلسه شورای عالی آموزش تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارت با بیان اینکه دستور کار این جلسه تدوین سیاست‌های کلان همچنین بودجه ۱۴۰۰ برای آموزش فنی و حرفه‌ای و نیز مسابقه مهارت در سال آینده است، اظهار کرد: سهم آموزش‌های مهارتی از کل بودجه آموزش و پژوهش در کشور ۹.۳ درصد یعنی زیر ۱۰ درصد است.
سپهری با اشاره به سیاست‌های کلان نظام جامع آموزش و تربیت فنی حرفه‌ای و مهارتی گفت: از وظایف این شورا نظام‌بخشی و ساماندهی به آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارت کشور برای رشد توانمندسازی و تربیت نیروی انسانی مهار و متخصص است.
او افزود: افزایش سهم کمی و کیفی آموزش، تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی در نظام آموزشی برای افزایش تولید ثروت ملی، کاهش فقر و تحقق عدالت آموزشی در جامعه از طریق ایجاد نهضت مهارت آموزی محقق می شود.
سپهری ادامه داد: ارتقای جایگاه شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و ارتقای نقش و اختیار ارائه‌دهندگان آموزش مهارتی و تقویت جایگاه بخش خصوصی و همچنین استفاده از ظرفیت‌ها و سودمندی گستره نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و ترویج فرهنگ کار، تولید و کارآفرینی مدنظر است.
بیشتربخوانید
انتهای پیام/