خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

چرا تعداد رقیبان نهایی کنکور سراسری 99 به نصف حد مجاز هم نرسید؟

فارس | دانش و فناوری | سه شنبه، 08 مهر 1399 - 16:14
کنکور سراسری سال 99 با ثبت نام یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۵۲۴ نفر کلید خورد و در نهایت با انتخاب رشته کمتر از 500 هزار نفر وارد آخرین مرحله رقابت شد. واقعیتی که نشان دیگر داوطلبان کنکور حاضر به تحصیل در هر رشته، مقطع و دانشگاهی نیستند.
رشته،انتخاب،كنكور،نفر،داوطلبان،مجاز،سراسري

کنکور سراسری سال 99 با ثبت نام یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۵۲۴ نفر کلید خورد و در نهایت با انتخاب رشته کمتر از 500 هزار نفر وارد آخرین مرحله رقابت شد.
واقعیتی که نشان دیگر داوطلبان کنکور حاضر به تحصیل در هر رشته، مقطع و دانشگاهی نیستند.
به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مهلت انتخاب رشته در کنکور سراسری امسال پس از یک نوبت تمدید زمان انتخاب رشته، دیشب به پایان رسید و تا دیروز ۳۹۶ هزار و ۴۰۲ نفر نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده ‌بودند که در آخرین فرصت انتخاب رشته در این کنکور تعداد داوطلبانی که اقدام به انتخاب رشته کردند به ۵۰۰ هزار نفر نرسید.
فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، این آمار را اعلام کرد و گفت: در نهایت تعداد داوطلبانی که اقدام به انتخاب رشته کردند به ۴۶۹ هزار و ۹۴ نفر رسید.
*کمتر از ۵۰ درصد داوطلبان مجاز کنکور ۹۹ انتخاب رشته کردند
امسال یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۰۶ نفر مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری امسال بودند که انتخاب رشته ۴۶۹ هزار و ۹۴ نفر یعنی کمتر از ۵۰ درصد داوطلبان مجاز انتخاب رشته کردند.
این امر نشان می دهد ظرفیت پذیرش دانشگاه ها بیش از تعداد داوطلبان است اما داوطلبان حاضر به تحصیل در هر رشته، مقطع و دانشگاهی نیستند.
علاوه بر این، این آمار نشان می دهد که صرف نظر از برخی از داوطلبان بسیار جدی کنکور که فقط رشته خاص و دانشگاه خاصی را مد نظر دارند و به غیر از رشته مورد نظر رشته دیگری را انتخاب نمی کنند و شاید با نتیجه به دست آمده از انتخاب رشته صرف نظر کرده باشند، سایر داوطلبان مجاز کنکور که احتمالا به دلیل رتبه نامطلوب انتخاب رشته نکرده اند، رقیب جدی کنکور امسال نبوده اند.
*چند نفر در کنکور ۹۹ شرکت کردند؟
برای شرکت در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۵۲۴ نفر ثبت ‌نام کردند که با توجه به امکان شرکت داوطلبان کنکور‌های علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی در گروه زبان‌ های خارجی و هنر برای یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ داوطلب کارت ورود به جلسه صادر شد.
از این میان یک میلیون و ۱۶۶ هزار داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند.
یعنی مطابق هر ساله، برخی از داوطلبانی که در کنکور ثبت نام کردند و کارت ورود به جلسه را هم پرینت گرفتند اما به دلایل مختلف در جلسه آزمون حاضر نشدند.
انتهای پیام/