خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جشنواره‌ای رسانه‌ای امام رضا(ع) نیازمند سیاستگذاری منسجم است

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 05 مهر 1399 - 16:27
گروه استان‌ها- مدیر خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی گفت: جشنواره‌ای رسانه‌ای امام رضا(ع) نیازمند سیاستگذاری منسجم و مدون است.
رضوي،امام،رسانه،حوزه،رضا،برگزاري،تسنيم،شيخاني،مفاهيم،توليدات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس به نقل از آستان نیوز؛ محمد اسماعیل شیخانی اظهار داشت: همه ما مردم ایران و به ‌ویژه شهر مقدس مشهد، در سایه الطاف امام رضا(ع) زندگی می‌کنیم و به ‌نوعی مدیون امام هشتم(ع) هستیم.
وی افزود: هر کس به‌نوعی در حوزه‌های مختلف دِین خود را به امام رضا(ع) ادا می‌کند، یکی با وقف و دیگری با نذر؛ اهالی رسانه نیز از طریق تولیدات فاخر با موضوعات فرهنگ و معارف رضوی می‌توانند دِین خود را به این امام رئوف ادا کند.
شیخانی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، عنوان کرد: در واقع برگزاری این جشنواره از دو منظر قابل بررسی است، نخست اینکه ادای دینی به امام رضا(ع) است و دوم سبب می‌شود بستر، زمینه و ظرفیتی برای خلاقیت‌های جدید با محوریت امام هشتم(ع) در حوزه رسانه شکل بگیرد و همچنین سبب می‌شود بحث سیره رضوی تبدیل به گفتمان و مطالبه عمومی در رسانه شود.
به گفته مدیر خبرگزاری تسنیم در خراسان رضوی، برگزاری جشنواره‌هایی از این‌دست، در صورتی که سیاست‌گذاری مدونی داشته و اهداف آن نیز ترسیم‌شده باشد، سبب می‌شود گام‌های مثبت و روبه جلویی در حوزه گسترش فرهنگ و سیره رضوی برداشته شود.
وی با بیان اینکه گفتمان رضوی دارای مفاهیم بسیار متعدد و سیالی است، تصریح کرد: در حوزه فرهنگ رضوی باید از کلید واژه‌های کاربردی همچون مهر، عطوفت، بخشش، قناعت و...
استفاده و این مفاهیم را برجسته سازی کنیم و در همین راستا تولیداتی را به مخاطبان ارائه دهیم.
شیخانی رمز موفقیت این‌گونه جشنواره‌ها را نگاه جزئی‌نگر ذکر کرد و گفت: در برگزاری این جشنواره‌ها نباید به دنبال مسائل کلیشه‌ای و حاشیه‌ای رفت بلکه باید به سراغ جزئیات برویم؛ رسانه‌های مختلف باید متناسب با مفاهیم یادشده دست به تولید محتوا و محصولات فاخر بزنند.
مدیر دفتر نمایندگی خبرگزاری تسنیم در استان خراسان‌رضوی اظهار کرد: متأسفانه در حوزه رسانه تولیدات اثرگذار کمتری دیده می‌شود و اگر هم بوده از طریق خود مجموعه آستان قدس رضوی تولیدشده است؛ باید تمام اهالی رسانه پای‌کار باشند تا تولیدات در این حوزه افزایش یابد.
انتهای پیام/281/ش