جشنوارهای رسانهای امام رضا(ع) نیازمند سیاستگذاری منسجم است
گروه استانها- مدیر خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی گفت: جشنوارهای رسانهای امام رضا(ع) نیازمند سیاستگذاری منسجم و مدون است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس به نقل از آستان نیوز؛ محمد اسماعیل شیخانی اظهار داشت: همه ما مردم ایران و به ویژه شهر مقدس مشهد، در سایه الطاف امام رضا(ع) زندگی میکنیم و به نوعی مدیون امام هشتم(ع) هستیم.
وی افزود: هر کس بهنوعی در حوزههای مختلف دِین خود را به امام رضا(ع) ادا میکند، یکی با وقف و دیگری با نذر؛ اهالی رسانه نیز از طریق تولیدات فاخر با موضوعات فرهنگ و معارف رضوی میتوانند دِین خود را به این امام رئوف ادا کند.
شیخانی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره رسانهای امام رضا(ع)، عنوان کرد: در واقع برگزاری این جشنواره از دو منظر قابل بررسی است، نخست اینکه ادای دینی به امام رضا(ع) است و دوم سبب میشود بستر، زمینه و ظرفیتی برای خلاقیتهای جدید با محوریت امام هشتم(ع) در حوزه رسانه شکل بگیرد و همچنین سبب میشود بحث سیره رضوی تبدیل به گفتمان و مطالبه عمومی در رسانه شود.
به گفته مدیر خبرگزاری تسنیم در خراسان رضوی، برگزاری جشنوارههایی از ایندست، در صورتی که سیاستگذاری مدونی داشته و اهداف آن نیز ترسیمشده باشد، سبب میشود گامهای مثبت و روبه جلویی در حوزه گسترش فرهنگ و سیره رضوی برداشته شود.
وی با بیان اینکه گفتمان رضوی دارای مفاهیم بسیار متعدد و سیالی است، تصریح کرد: در حوزه فرهنگ رضوی باید از کلید واژههای کاربردی همچون مهر، عطوفت، بخشش، قناعت و...
استفاده و این مفاهیم را برجسته سازی کنیم و در همین راستا تولیداتی را به مخاطبان ارائه دهیم.
شیخانی رمز موفقیت اینگونه جشنوارهها را نگاه جزئینگر ذکر کرد و گفت: در برگزاری این جشنوارهها نباید به دنبال مسائل کلیشهای و حاشیهای رفت بلکه باید به سراغ جزئیات برویم؛ رسانههای مختلف باید متناسب با مفاهیم یادشده دست به تولید محتوا و محصولات فاخر بزنند.
مدیر دفتر نمایندگی خبرگزاری تسنیم در استان خراسانرضوی اظهار کرد: متأسفانه در حوزه رسانه تولیدات اثرگذار کمتری دیده میشود و اگر هم بوده از طریق خود مجموعه آستان قدس رضوی تولیدشده است؛ باید تمام اهالی رسانه پایکار باشند تا تولیدات در این حوزه افزایش یابد.
انتهای پیام/281/ش