خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

خریدی سودآور با طعم اسانس‌های خوراکی

ایسنا | بازار | پنجشنبه، 03 مهر 1399 - 11:08
امروزه به ‌علت افزایش سریع جمعیت و نیاز روزافزون به تهیه موادغذایی در ابعاد گسترده صنعت و تکنولوژی موادغذائی پیشرفت روزافزون داشته و کم‌کم آشپزخانه‌های منازل جای خود را به کارگاه‌ها و کارخانه‌های بزرگ تولید موادغذائی می‌دهند. همین امر باعث شده که از انواع مختلف موادشیمیائی به منظور حفاظت و خوب جلوه دادن موادغذائی بهره‌گیری شود.
اسانس،شركت،گياهان،مواد،گياه،مصرف،ترشحي،خوراكي،كيفيت،گل،صنعتي ...

امروزه به ‌علت افزایش سریع جمعیت و نیاز روزافزون به تهیه موادغذایی در ابعاد گسترده صنعت و تکنولوژی موادغذائی پیشرفت روزافزون داشته و کم‌کم آشپزخانه‌های منازل جای خود را به کارگاه‌ها و کارخانه‌های بزرگ تولید موادغذائی می‌دهند.
همین امر باعث شده که از انواع مختلف موادشیمیائی به منظور حفاظت و خوب جلوه دادن موادغذائی بهره‌گیری شود.
به گزارش ایسنا، بنابراعلام شرکت نیکو شیمی، یک گروه عمده از این موادشیمیائی که حائز اهمیت هستند رنگ‌های خوراکی و اسانس‌هایی هستند که به موادغذایی افزوده می‌شوند.
مصرف رنگ‌های طبیعی در کشور ما از سال‌ها قبل معمول بوده و کماکان برای رنگین ساختن غذاها استفاده می‌شود.
یکی از گروه های مواد موثره گیاهان، اسانس‌ها هستند.
اسانس‌ها از نظر ترکیب شیمیایی همگن نیستند، بلکه به صورت ترکیب‌های مختلفی مشاهده می‌شوند، ولی به طور کلی از گروه شیمیایی موسوم به ترپن‌ها هستند و یا منشا ترپنی دارند.
این ترکیبات معمولاً از بو و مزه تندی برخوردارند و وزن مخصوص آنها اغلب از آب کمتر است.
این مواد به روغن‌های فرار یا روغن‌های خاص نیز معروفند.
اسانس‌ها در سلول‌ها و کرک‌های ترشحی منفرد و یا مجتمع، غده‌های ترشحی، مجاری ترشحی در قسمت‌های سطحی و درونی اندام‌های مختلف برگ‌ها، میوه‌ها، جوانه‌ها و شاخه‌های گیاهان وجود دارند.
سلول‌ها و بافت‌های ترشحی مذکور ممکن است تنها در یک اندام گیاه وجود داشته باشند (مثلاً تنها در گل یا میوه) و یا ممکن است در اندام‌های مختلف گیاه پراکنده باشند.
در این صورت اسانس‌های حاصله از نظر کمیت، کیفیت و همچنین عناصر و اجزاء تشکیل دهنده از اندامی به اندام دیگر تفاوت دارند، به طوری که مثلاً تولید کنندگان عطر و ادکلن به خوبی می‌دانند که اسانس‌های حاصل از گل‌های نارنج تلخ در مقایسه با اسانس‌های استخراج شده از پوست و میوه این گیاه از کیفیت و ارزش بیشتری برخوردار می‌باشند.
از اینرو یکی از مهمترین مسائل گیاهان دارویی مطالعه و تحقیق در مورد اسانس موجود در اندام‌های مختلف یک گیاه و مقایسه آنها از نظر میزان کیفیت و کمیت با یکدیگر می‌باشد.
اسانس‌ها معمولاً در داخل سلول‌های گیاهی به شکل قطرات کروی و گلبول مانند جای گرفته اند.
وجود اسانس تنها در حدود ۲۰۰۰ گونه از ۲۵۰۰۰۰ گونه گیاه گلداری که تاکنون شناخته شده، گزارش گردیده است.
مهمترین گیاهان دارویی حاوی اسانس متعلق به خانواده‌های نعناع، سراب، مورد، گشنیز، کاسنی، سرو و تعداد کمی از گیاهان دیگر می‌باشد.
موارد استفاده اسانس ها
مهمترین مصرف گیاهان اسانس دار و مواد اسانسی حاصل از آنها جهت معطر ساختن است.
اسانس ها همچنین مصرف دارویی، صنعتی و غذایی نیز دارند.
همچنین در لوازم و مواد آرایشی نیز کاربرد دارند.
تعداد زیادی از اسانسها دارای خاصیت آنتی سپتیک هستند.
ادویه را به علت خاصیت ضد باکتریایی و ضد کرم و محافظت­‌کنندگی و معطر بودن، از زمان ­های بسیار قدیم همراه با غذا مصرف می کردند و وجود اسانس در ادویه، از رشد سریع میکروب ها و فساد مواد غذایی جلوگیری می­ کند.
کارخانجات تولیدکننده موادشوینده و آرایشی از مقادیر زیادی آلفا ترپینئول (که از اسانس گل یاس بدست می آید) و از مقادیر زیادی روغن تربانتین (که از درخت بنه بدست می آید و حاوی آلفا و بتا پینن است) استفاده می کنند.
اسانس تربانتین همچنین بعنوان حلال برای تهیه واکس کفش ومبل و همچنین در صنعت مورد مصرف قرار می­گیرد.در عطرسازی هم برخی از اسانس ها با هم مخلوط می شوند که بیش از ۴ اسانس را نباید با هم مخلوط کرد.
برای خرید اسانس به کدام شرکت اعتماد کنیم؟
یکی از دغدغه های فعالان اقتصادی و تولیدکنندگانی که نیازمند به اسانس هستند تهیه اسانس مرغوب می باشد.
در ذیل یکی از شرکت هایی که سابقه درخشانی در این عرصه دارد را معرفی می کنیم.
شرکت نیکوشیمی از سال ۱۳۹۴ با مدیریت مجتبی ارجمندی فعالیت خود را در زمینه فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی ، اسانس خوراکی و صنعتی ، تجهیزات آزمایشگاهی ، محصولات مرک آلمان آغازه کرده و درخدمت صنعت کشوراست.
مزیت رقابتی شرکت نیکوشیمی به سایر رقبا خود در تولید اسانس های خوراکی و صنعتی با کیفیت عالی و قیمت ارزان در بازار است.
شرکت نیکوشیمی کدام اسانس ها را ارایه می دهد؟
شرکت نیکوشیمی در زمینه خرید اسانس نیز فعالیت می کند.
و اسانس های سیب، کشمش ، انگور، مویز، لیمو ، گل محمدی ، گل رز ، پرتقال، رنگ خوراکی و پودری، موز و یاس را به فروش می رساند.
آشنایی با محصولات دیگر شرکت نیکوشیمی
قابل ذکر است که شرکت نیکو شیمی در زمینه فروش گلیسیرین ، استون، کلر هندی، متانول و فروش سود گرانول فعالیت دارد.
این شرکت در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی نیزالکل سنج و کاغذ صافی را می فروشد.
انتهای رپرتاژ آگهی