خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آخرین آمار جهانی کرونا در جهان تا ۳ مهر +جدول

مشرق | بین‌الملل | پنجشنبه، 03 مهر 1399 - 10:45
طبق آخرین آمار جهانی تاکنون ۳۲ میلیون و ۱۰۱ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا-کووید۱۹- مبتلا شده‌اند.
مبتلا،جهان،كشور،نفر،مجموع

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۳۲ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۶۰ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۹۸۲ هزار و ۲۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۲۳میلیون و ۶۸۲ هزار و ۴۲ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.
کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۴۱ هزار و ۶۱۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۷میلیون و ۱۳۹ هزار و ۵۵۳ نفر رسیده است؛ تاکنون ۲۰۶ هزار و ۵۹۳ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.
کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۸۶ هزار و ۵۰۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۵میلیون و ۷۳۲ هزار و ۵۱۸ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۹۱ هزار و ۱۷۳ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.
کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۳۲ هزار و ۴۴۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴میلیون و ۶۲۷ هزار و ۷۸۰ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۱۳۹ هزار و ۶۵ برزیلی جان خود را از دست داده‌اند.
کشورهای روسیه، کلمبیا، پرو، مکزیک و اسپانیا نیز به‌ترتیب با یک‌میلیون و ۱۲۲ هزار و ۲۴۱، ۷۸۴ هزار و ۲۶۸، ۷۸۲ هزار و ۶۹۵، ۷۱۰ هزار و ۴۹ و ۶۹۳ هزار و ۵۵۶ مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.
همچنین کشورهای آفریقای جنوبی با ۶۶۵ هزار و ۱۸۸ و آرژانتین با ۶۶۴ هزار و ۷۹۹ مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.
از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای هند، آمریکا و برزیل به‌ترتیب با ۴میلیون و ۶۷۴ هزار و ۹۸۷، ۴میلیون و ۳۹۸ هزار و ۹۰۷ و ۳میلیون و ۹۹۲ هزار و ۸۸۶ بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.
جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد: