خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 30 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هشدار پامپئو به سیاستمداران آمریکایی‌ درباره چین

ایسنا | بین‌الملل | پنجشنبه، 03 مهر 1399 - 10:36
وزیر امور خارجه چین هشدار داد، سیاستمداران آمریکایی در سطوح ایالتی و محلی نسبت به اقدامات دیپلمات های چینی که به گفته او برای ترغیب آنها برای پیوستن به کمپین جاسوسی و پروپاگاندای پکن تلاش می کنند، هشیار باشند.
چين،كمپين،ويسكانسين،سياستمداران،نفوذ،خارجه،وزير،قانونگذاران، ...

وزیر امور خارجه چین هشدار داد، سیاستمداران آمریکایی در سطوح ایالتی و محلی نسبت به اقدامات دیپلمات های چینی که به گفته او برای ترغیب آنها برای پیوستن به کمپین جاسوسی و پروپاگاندای پکن تلاش می کنند، هشیار باشند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مرکز ایالت ویسکانسین گفت، این وزارتخانه در حال بررسی فعالیت های "انجمن دوستی آمریکا-چین" و "شورای ارتقای اتحاد مسالمت آمیز چین" است که ظن تلاش آنها برای نفوذ در دانشکده ها، گروه های تجاری و نفوذ در میان سیاستمداران محلی وجود دارد.
او گفت، این دو گروه با "سازمان کار جبهه متحد" که ارگانی در کمیته مرکزی حزب کمونیست چین است، مرتبط هستند.
پامپئو ضمن هشدار درباره کمپین های "نفوذ و جاسوسی" حزب کمونیست چین حتی در سطح شهرداری ها گفت: مراقب باشید که اگر یک دیپلمات چینی به شما نزدیک شد، احتمالا از سر روحیه همکاری یا دوستی نیست.
دولت فدرال نمی تواند بر تمام این رفتارهای عامدانه و اجباری نظارت کند.
ما به کمک شما احتیاج داریم...
حفاظت از منافع آمریکایی ها به هوشیاری نیاز دارد و این هوشیاری از شما آغاز می شود؛ و همچنین از تمام قانونگذاران، جدای از تمایلات حزبی.
اظهارات مناقشه برانگیز پامپئو در شرایطی مطرح می شود که دونالد ترامپ خصومت با چین را سرلوحه کمپین ریاست جمهوری دوباره خود قرار داده است و ایالت ویسکانسین هم همواره شاهد رقابت های داغی است.
صحبت های پامپئو خشم قانونگذاران دموکرات که او را به استفاده از پول مالیات دهندگان برای جلب حمایت از ترامپ و احتمالا جلب حمایت برای خودش که جاه طلبی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را در سر دارد، برانگیخته است.
وزیر خارجه آمریکا همچنین از سیاستمداران ویسکانسین خواست تا حفاظت از مالکیت معنوی و نظارت بر سرمایه گذاری را افزایش دهند و صاحبان کسب و کارها را به نادیده گرفتن تهدیدات چین در تعامل با جزیره خودگردان تایوان ترغیب کنند.
او در ادامه تاکید کرد، دولت ترامپ با دقت در توصیف آنچه در منطقه سین کیانگ واقع در غرب چین رخ می دهد، رفتار می کند.
پامپئو گفت: زمانی که ایالات متحده درباره جرایم علیه بشریت یا نسل کشی صحبت می کند...
ما باید بسیار محتاط باشیم چون این بار معنایی زیادی دارد.
انتهای پیام