خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 30 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ملاقات‌های مکرر سران اپوزیسیون پاکستان با فرمانده ارتش

تسنیم | بین‌الملل | پنجشنبه، 03 مهر 1399 - 10:35
شیخ رشید احمد از ملاقات‌های مکرر سران احزاب اپوزیسیون کشور پاکستان با فرمانده ارتش خبر داد.
ارتش،پاكستان،نواز،حزب،فرمانده،مسئولين،اعلام،اپوزيسيون،ديداره ...

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از اکسپرس نیوز؛ «شیخ رشید احمد» وزیر راه آهن پاکستان اعلام کرد: سران اپوزیسیون از جمله مسئولین حزب نواز و شخص «بلاول بوتو زرداری» که ارتش پاکستان را آماج انتقادات خود قرار داده اند به صورت مکرر با مسئولین ارتش در تماس هستند.
وی تصریح کرد: تنها طی یک ماه اخیر مسئولین حزب نواز حداقل 2 جلسه با «ژنرال قمر جاوید باجوا» فرمانده ستاد ارتش پاکستان داشته‌اند.
وزیر راه آهن پاکستان در یک برنامه زنده تلویزیونی اظهار داشت: از بلاول گرفته تا «فضل الرحمان» رئیس حزب جمعیت علمای اسلام با ارتش پاکستان در ارتباط هستند.
به دنبال اظهارات شیخ رشید، بلاول بوتو با تائید اصل دیدارهای صورت گرفته با فرمانده ارتش اعلام کرد: افشا کردن این مطالب لزومی نداشته و دیگر در جلسه های امنیتی که وزیر راه آهن پاکستان در آن حضور داشته باشد شرکت نخواهم کرد.
«محمد زبیر» رئیس سابق ایالت سند و عضو ارشد حزب نواز نیز اعلام کرد: دیدارهایی با فرمانده ارتش پاکستان داشته و به نمایندگی از حزب نواز در این دیدارها شرکت کرده است.
وی گفت: در ملاقات های خود راجع به پرونده فساد مالی نواز شریف و مریم نواز با فرمانده ارتش پاکستان گفتگو داشته‌ام.
این در حالی است که«بابر افتخار» سخنگوی ارتش پاکستان نیز وقوع این دیدارها را تائید کرده و اضافه کرده است: دیدارهای انجام شده به درخواست احزاب سیاسی کشور صورت گرفته است.
بابر افتخار افزود: فرمانده ارتش پاکستان در این دیدارها تاکید کرد مشکلات سران حزب نواز قانونی است و به ارتش ارتباطی ندارد.
اگر حزب نواز قصد حل مسائل سران خود را دارد باید به دستگاه قضایی مراجعه کند.
گفتنی است طی روزهای اخیر احزاب اپوزیسیون علیه ارتش انتقاداتی داشته و خواستار عدم فعالیت های سیاسی ارتش شده بودند.
مسئولین احزاب اپوزیسیون همچنین بدون عنوان نام ارتش پاکستان اعلام کرده بودند: سازمان های امنیتی بالادستی از عمران خان حمایت می کنند.
انتهای پیام/.