خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

علم بومی؛ استعمارگر یا استعمارزدا؟

مهر | فرهنگی و هنری، دین و اندیشه | چهارشنبه، 02 مهر 1399 - 16:02
در دومین قسمت از فصل تازه برنامه «زاویه» موضوع علم بومی مورد بحث ومناظره سید جواد میری و احمد رهدار قرار می‌گیرد.
علوم،بومي،ايده،علم،انساني،زاويه،قسمت

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین قسمت از فصل پانزدهم برنامه «زاویه» به بررسی ایده علم بومی اختصاص دارد و امشب (چهارشنبه دوم مهرماه) ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.
برنامه «زاویه» در دومین قسمت از فصل تازه خود به سراغ موضوع «ایده علم بومی »می‌رود و می‌پرسد که این ایده از اساس مفهومی استعماری است یا برعکس، منجر به استعمارزدایی از دانش می‌شود؟
سیدجواد میری، دانشیار جامعه‌شناسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و نویسنده کتاب‌های «روایت‌های موازی در علوم انسانی» و «تأملی بر فقر تئوریک در علوم انسانیِ ایران» و همچنین احمد رهدار، استادیار مطالعات سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و نویسنده کتاب‌های «غرب‌شناسی علمای شیعه در تجربه ایران معاصر» و «جستاری نظری در باب تمدن» و دبیر همایش «تحول در علوم انسانی»، در این برنامه با بررسی و نقد ایده علم بومی، درباره این پرسش که علم بومی مفهومی استعماری است یا استعمارزدا به مناظره با یکدیگر خواهند نشست.
قسمت دوم فصل پانزدهم مناظره اندیشوران علوم انسانی «زاویه» با سردبیری و اجرای حبیب‌الله رحیم‌پور ازغدی و تهیه‌کنندگی حسین پورصلعی نائینی، ساعت ۲۳:۰۰ چهارشنبه ۲مهر۱۳۹۹ به روی آنتن زنده شبکه چهار سیما خواهد رفت.