خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ممنوعیت انتقال در برخی علوم پزشکی ها/ دانشگاه ها خوابگاه نمی دهند

مهر | دین و اندیشه | چهارشنبه، 02 مهر 1399 - 15:29
شرایط دانشگاه های علوم پزشکی و مؤسسات وابسته به وزارت بهداشت برای انتخاب رشته داوطلبان کنکور ۹۹ منتشر شد. تعداد ۱۰ دانشگاه اعلام کرده اند که نقل و انتقال دانشجو در آنجا ممنوع است.
دانشگاه،پزشكي،علوم،انتقال،اعلام،دانشكده،رشته،نقل،محل،شرايط

به گزارش خبرنگار مهر، مشخصات و شرایط دانشگاه ها علوم پزشکی و مؤسسات وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ اعلام شد.
دانشجویان پذیرفته شده در پردیس های خودگردان، ظرفیت های مازاد، غیرانتفاعی و نیز اتباع غیرایرانی ملزم به پرداخت شهریه مطابق مصوبه هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی محل تحصیل هستند و مبلغ شهریه از طریق پایگاه های اطلاع رسانی هر دانشگاه اعلام می شود.
تعداد ۱۰ دانشگاه اعلام کرده اند که نقل و انتقال، تغییر رشته و تغییر محل تعهد خدمت در رشته هایی که ویژه داوطلبان بومی استان است، ممنوع است.
ممنوعیت انتقال در دانشگاه های علوم پزشکی:
۱.
دانشگاه علوم پزشکی اردبیل: ممنوعیت نقل و انتقال، تغییر رشته و تغییر محل تعهد خدمت در رشته هایی که ویژه داوطلبان بومی استان اردبیل.
۲.
دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد: این دانشگاه هیچگونه تعهدی در قبال انتقال یا میهمانی دانشجویان به سایر دانشگاهها و یا پذیرش انتقال و میهمانی از سایر دانشگاهها نخواهد داشت.
۳.
دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: میهمان و انتقال از دانشکده پرستاری جوین ممنوع است.
۴.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد: دانشگاه در پذیرش دانشجوی میهمان و انتقال در تمامی رشته ها محدودیت شدید دارد.
۵.
دانشکده علوم پزشکی آبادان: به درخواست های انتقال خارج از شرایط آیین نامه آموزشی ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۶.
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان: محدودیت میهمانی و انتقال دارد.
۷.
دانشکده علوم پزشکی لارستان: مسافت شهرستان لارستان از مرکز استان (شیراز) ۳۷۵ کیلومتر است و نقل و انتقالات صرفا بر اساس ماده ۴۱ آیین نامه آموزشی است.
۸.
دانشگاه علوم پزشکی شیراز: ممنوعیت نقل و انتقالات از دانشکده های اقماری به شیراز
۹.
دانشگاه علوم پزشکی جیرفت: نقل و انتقال از این دانشگاه به سایر دانشگاهها ممنوع است.
۱۰ دانشگاه علوم پزشکی بندر عباس: پذیرفته شدگانی که محل تحصیل آنها در شهرستان بندرلنگه و یا مجتمع عالی سلامت شهرستان میناب است نمی توانند انتقال، جابجایی و مهمانی به بندرعباس و سایر دانشگاه های علوم پزشکی داشته باشند.
شرایط خوابگاهی دانشگاه های علوم پزشکی نیز در دفترچه کنکور اعلام شده است و از میان ۴۶ دانشگاه، تنها دانشگاه های علوم پزشکی گناباد، سمنان و جهرم اعلام کرده اند که خوابگاه ارائه می دهند، همچنین دانشکده علوم پزشکی ساوه و دانشکده علوم پزشکی خمین نیز تنها به ارائه خوابگاه خودگردان اکتفا کرده اند.
۲۱ دانشگاه اعلام کرده اند که هیچگونه تعهدی در قبال ارائه خوابگاه به پذیرفته شدگان ندارند و همچنین ۱۵ دانشگاه، مرکز خود را فاقد امکانات خوابگاهی اعلام کرده اند.
شرایط خوابگاهی دانشگاه های علوم پزشکی