تقویت مهارتهای معلمان و آموزش اولیا از ملزومات مدیریت آموزشی
معاون پژوهش، برنامهریزی و نیروی انسانی ادارهکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تقویت مهارتهای حرفهای معلمان و آموزش اولیا از ملزومات مدیریت آموزشی در مدارس است.

ایسنا/زنجان معاون پژوهش، برنامهریزی و نیروی انسانی ادارهکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تقویت مهارتهای حرفهای معلمان و آموزش اولیا از ملزومات مدیریت آموزشی در مدارس است.
بیتالله احمدینژاد شامگاه دیروز (۲۹ شهریورماه) در بازدید از برخی مدارس شهرستان ابهر، اظهار کرد: تصمیمگیریها برای نحوه تشکیل کلاسها توسط مدیران باید به نحوی باشد که هم رضایت اولیا و هم اثربخشی لازم را داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه معلمان با ابتکار و خلاقیت میتوانند شرایط آموزشی را بهبود بخشند، تصریح کرد: باید با عملکرد مثبت در حوزه آموزشی و تربیتی از جایگاه شغلی و شان آموزش و پرورش با همه توان دفاع کنیم.
این مسئول، تقویت مهارتهای حرفهای معلمان و آموزش اولیا را از ملزومات مدیریت آموزشی در مدارس عنوان کرد و افزود: سبک زندگی و شیوههای آموزشی را باید با شرایط کرونایی تطبیق داد.
احمدینژاد با تاکید بر اینکه برنامه «شاد» در این مدت کوتاه فعالیت، پیشرفتهای قابل توجهی داشته است، یادآور شد: مدرسه تلویزیونی و رسانه ملی با توجه به در دسترس بودن، بستر آموزشی مناسبی است تا هیچ دانشآموزشی از تحصیل محروم نباشد.
وی با تاکید بر ضرورت تداوم نظارت بر مدارس، اضافه کرد: نظارت مستمر با هدف بررسی رعایت پروتکلهای بهداشتی و حسن اجرای دستورالعمل بازگشایی از نکات مهم و ضروری است.
این مسئول با بیان اینکه حفظ سلامت دانشآموزان، اولویت اصلی آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: کیفیتبخشی به آموزشهای ارائه شده نیز یکی دیگر از اهداف مجموعه آموزش و پرورش خواهد بود.
در ادامه این بازدید، مدیر آموزش و پرورش ابهر، نظارت بر میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در مدارس را از برنامههای مجموعه آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: اکیپهای نظارتی اداره آموزش و پرورش شهرستان ابهر بهصورت مستمر و بر اساس چکلیستهای تعیین شده از مدارس بازدید خواهند کرد.
عباس عزیزخانی با تاکید بر اینکه مواد شوینده و بهداشتی توسط همه مدارس تهیه شده است، اظهار کرد: با همکاری شبکه بهداشت و درمان معلمان و دانشآموزان مبتلا به کرونا شناسایی میشوند و اجازه حضور در مدارس به آنها داده نمیشود.
وی حضور دانشآموزان در مدارس و بهرهمندی از آموزشهای حضوری را اختیاری دانست و خاطرنشان کرد: اولیا باید تلاش کنند به دانشآموزان آرامش بدهند و سعی کنند تا استرس و نگرانی را از ضمیر آنان دور کنند، زیرا کرونا علاوه بر آسیب جسمی، ممکن است آسیبهای روحی و روانی را نیز به همراه داشته باشد.
انتهای پیام