خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هیچ ترددی در مرز مهران صورت نمی گیرد

مهر | استان‌ها | شنبه، 29 شهریور 1399 - 19:59
ایلام-استاندار ایلام با اشاره به اینکه هیچ ترددی در مرز مهران صورت نمی گیرد، گفت: زوار اربعین تحت هیچ شرایطی به سمت مرزهای کشور حرکت نکنند.
اربعين،كشور،دشتكي،زوار،سليماني،زيارت،خودداري،ورود،استان

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز شنبه در سی و هفتمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی مغتنم برای بازخوانی فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت است و تاکید می‌کنیم که همه مسئولان استان برای پربار کردن برنامه‌های این هفته اهتمام ویژه داشته باشند.
وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام اربعین، بیان کرد: سال گذشته شور و شوق و حرکت و فعالیت بسیار زیادی را از همه دوستان، مدیران، مردم و همه دست اندرکاران در این ایام شاهد بودیم، اما امسال متاسفانه بیماری کرونا کشور ما و کشور عراق و همه جهان را درگیر و همه چیز را تحت شعاع خود قرار داده است.
سلیمانی دشتکی با تاکید بر این مطلب که کشور عراق از ورود تمامی زوار اربعین به این کشور خودداری و زیارت اربعین را برای اتباع دیگر کشورها ممنوع کرده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هم با توجه به اینکه بسیاری از مردم عاشقانه به دنبال رفتن به زیارت اربعین هستند از همه عاشقان اهل بیت و امام حسین خواسته است که به خاطر حفظ جان شهروندان و زائران عزیز از این کار خودداری کنند.
وی افزود: دوستان و عاشقان امام حسین (ع) و زوار اربعین با توجه به اینکه مرز مهران کاملاً بسته است و همینطور ممنوعیت ورود زوار از طرف کشور عراق وجود دارد، از حرکت به سمت مرزهای بین دو کشور به طور جدی خودداری کنند.
سلیمانی دشتکی از نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواست که مبادی ورودی استان را کنترل کنند و اگر اشتباهاً افرادی برای زیارت اربعین وارد استان شد از ورود آنها جلوگیری شود.