خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تشکیل کارگروه ویژه برای رفع موانع تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی رشت

مهر | استان‌ها | شنبه، 29 شهریور 1399 - 19:59
رشت- جلسه بررسی وضعیت تکمیل کتابخانه مرکزی رشت برگزار و مسئولان از تشکیل کارگروه ویژه برای رفع موانع تکمیل این پروژه خبر دادند.
رشت،شهرستان،كتابخانه،فرهنگي،پرداخت،بهره،استان،فضاي،نمايندگان ...

به گزارش خبرنگار مهر، نشست ویژه بررسی وضعیت کتابخانه مرکزی رشت و چند پروژه فرهنگی دیگر این شهرستان با حضور مسئولان و تعدادی از نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
جبار کوچکی نژاد و محمدرضا احمدی، نمایندگان شهرستان رشت در مجلس در این نشست ضمن تاکید بر لزوم گسترش فضاهای فرهنگی در استان گیلان به خصوصاً شهر رشت بر ضرورت تأمین اعتبارات لازم از سوی دولت و کمک خیرین تاکید کردند.
نمایندگان مردم رشت در مجلس همچنین از آمادگی خود برای هرنوع حمایت و رایزنی با مسئولان کشور برای اتمام پروژه‌های فرهنگی استان خبر دادند.
ضرورت پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها
در ادامه این جلسه فرماندار رشت نیز با تاکید بر اینکه باید در زمینه توسعه زیرساخت‌های شهرستان، نهایت‌های مضاعف شود، افزود: متأسفانه شهرستان رشت در زمینه بهره مندی از زیرساخت‌های لازم در بسیاری از زمینه‌ها از میانگین استانی پایین‌تر است که این موضوع در خور شأن مردم این شهرستان و مرکز استان نیست.
علی فتح الهی کمبود فضاهای فرهنگی و کتابخانه ای در سطح شهرستان را از جمله مشکلات شهرستان رشت دانست و اظهار کرد: میزان سرانه برخورداری از فضای کتابخانه ای در شهرستان رشت ۴۶ سانتیمتر به ازای هر ۱۰۰ نفر است و از این نظر این شهرستان در جایگاه شانزدهم استان قرار دارد.
وی با بیان اینکه با بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت میزان سرانه فضای کتابخانه ای شهرستان به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد، افزود: در این راستا نیاز است با بهره گیری از همه ظرفیت‌های ملی و استانی، این پروژه هر چه سریع‌تر به بهره برداری برسد.
فرماندار رشت ادامه داد: در این راستا با تشکیل کارگروهی ویژه، موانع موجود برای تکمیل کتابخانه مرکزی رشت بررسی می‌شود تا هر چه سریع‌تر با رفع این مشکلات، از این فضای فرهنگی ارزشمند برای فعالیت‌های فرهنگی شهرستان استفاده شود.
فتح اللهی همچنین با اشاره به لزوم پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها جهت فعالیت‌های کتابخانه ها، گفت: با پرداخت این مبالغ بسیاری از مشکلات کتابخانه ها قابل رفع است، نشست ویژه ای در جهت شفاف سازی میزان بدهکاری شهرداری‌ها و پیگیری پرداخت آن به اداره کتابخانه های عمومی برگزار می‌شود.