خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 09 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تبادل سرمایه بین آمریکا و چین به پایین ترین رقم طی یک دهه گذشته رسید

تسنیم | اقتصادی | جمعه، 28 شهریور 1399 - 09:49
سرمایه گذاری بین آمریکا و چین در نیمه اول سال جاری میلادی کاهش چشمگیری داشت که نتیجه سیاست های محدود کننده دولت ترامپ در قبال سرمایه گذاری در چین مخصوصا در صنعت فناوری بوده است.
چين،آمريكا،شركت،دلار،سرمايه،آمريكايي،چيني،فناوري،كاهش

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشا تودی، سرمایه گذاری بین آمریکا و چین در نیمه اول سال جاری میلادی به 10.9 میلیارد دلار رسید، در حالیکه در 2016 در بالاترین رقم برابر با 26 میلیارد دلار بود.
طبق تحقیقاتی که به طور مشترک توسط موسسه تحقیقاتی رودیوم گروپ و کمیته روابط چین و آمریکا انجام شده، 4.7 میلیارد دلار مستقیماً توسط شرکت‌های چینی در آمریکا سرمایه گذاری شده است.
شرکت بزرگ فناوری تنسنت در ماه مارس 3.4 میلیارد دلار برای خرید سهم کوچکی از شرکت یونیورسال موزیک گروپ پرداخت کرد.
در این گزارش آمده است کاهش سرمایه‌گذاری بین دو کشور نتیجه سیاست های محدود کننده دولت ترامپ در قبال سرمایه گذاری در چین مخصوصا در صنعت فناوری بوده است.
آمار نشان می دهد سرمایه گذاری مستقیم توسط شرکت های آمریکایی در چین در شش ماه اول سال جاری میلادی تا 4.1 میلیارد دلار کاهش یافته است.
این کاهش سرمایه گذاری در بحبوحه کند شدن معاملات در بخش فناوری و رکود ناشی از همه گیری ویروس کرونا اتفاق افتاده است.
علیرغم همه این مسائل و تمایل ترامپ برای جداکردن اقتصادی دو کشور، شرکت‌های آمریکایی و چینی همچنان به بازارهای یکدیگر متعهد هستند.
طبق یک نظرسنجی سالانه که هفته گذشته توسط اتاق بازرگانی عمومی چین منتشر شد، 90 درصد از 1000 شرکت چینی که در آمریکا فعالیت می‌کنند اعلام کردند انتظار دارند سرمایه‌گذاری هایشان در آمریکا در همان سطح قبلی باقی بماند یا طی یک سال آینده رشد کند.
تنها 4 درصد از 1400 شرکت آمریکایی فعال در چین اعلام کردند قصد دارند فعالیتهای خود را از چین خارج کنند.
جیک پارکر، عضو شورای تجاری چین و آمریکا می‌گوید:« اکثر شرکت های آمریکایی در چین مانده اند تا به مصرف کنندگان داخلی این کشور دسترسی داشته باشند.
آنها در واقع از پلتفرم صادرات چین به آمریکا استفاده نمی کنند».
انتهای پیام/81