خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

برگزیده سیاسی بین‌الملل ورزشی اقتصادی اجتماعی و حوادث فرهنگی و هنری دانش و فناوری سلامت و پزشکی تصویری چند‌رسانه‌ای دین و اندیشه بازار استان‌ها یادداشت
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

آخرین اخبار به صورت آنی در موتور جستجوی خبیر: جستجو در میان 1771954 خبر

خلاصه‌ساز خبیر‌نیوز ۲۵٪ از مهمترین جملات این متن را به صورت هوشمند برای شما خلاصه نموده است.

رفتار مصرف کننده در تجربه خرید از فروشگاه‌های اینترنتی تخصصی

ایسنا | بازار | پنجشنبه، 27 شهریور 1399 - 12:54
فروشگاه آنلاین در حقیقت یکی از ابزارهای تجارت الکترونیک است که به مشتری اجازه می دهد به صورت مستقیم کالاها و خدمات خود را از فروشنده در بستر اینترنتی و وب با استفاده از مروگر تهیه کند.
اينترنتي،فروشگاه،فروش،موتورسيكلت،مشتري،پلاك،هزينه،سند،خريد،ب ...

فروشگاه آنلاین در حقیقت یکی از ابزارهای تجارت الکترونیک است که به مشتری اجازه می دهد به صورت مستقیم کالاها و خدمات خود را از فروشنده در بستر اینترنتی و وب با استفاده از مروگر تهیه کند.
به گزارش ایسنا، بنابراعلام آلباما، فرض کنید، دریک خیابان تعدادی فروشگاه وجود دارد.
با نگاهی کلی، یکی از آن‌ها چشم‌تان را می‌گیرد و وارد آن می‌شوید.
اگر محصولاتش هم مناسب باشد، به احتمال زیاد از آن خرید می‌کنید.
این موضوع در مورد فروشگاه‌های اینترنتی هم وجود دارد.
یک فروشگاه اینترنتی مناسب بستری را فراهم می کند تا فرد بدون نیاز به خرج اضافه، کالاها و خدمات خود را به راحتی در بازار اینترنت به فروش برساند و کسب کار خود را یک مرحله بالاتر ببرد ( درصورت داشتن کسب و کار سنتی ) و یا کسب و کار خود را با هزینه ای کم و مناسب شروع کند.
حال می‌خواهیم این سوال «رفتار مصرف‌کننده ایرانی با فروشگاه‌های اینترنتی که در زمینه تخصصی فعالیت دارند در سال‌های اخیر چگونه بوده است؟» را بررسی کنیم.
نیچ مارکتینگ یک استراتژی کارآمد برای کسب و کارهای کوچکی است که می‌خواهند با صرف بودجه، محصول یا خدماتشان را به بخش خاصی از بازار معرفی کرده، به فروش برسانند و شانس خود را برای زنده ماندن در رقابت با شرکت های بزرگ افزایش دهند.
بعنوان مثال، می‌خواهیم نگاهی به فروشگاه‌هایی که در زمینه فروش موتور سیکلت و دوچرخه فعالیت دارند بیندازیم و آنها را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم و با این نوع فروشگاه‌ها بیشتر آشنا شویم.
هزینه سند و پلاک موتورسیکلت برای مشتری
هزینه‌های سرسام‌آوری که بعد از کلی دوندگی بین دفاتر و تعویض پلاک باید در مرکز تعویض پلاک پرداخت شود چندصد هزار تومان است، البته باید این را هم در نظر گرفت در تعویض پلاک معاینه فنی هم صورت می گیرد و هزینه ای که باید برای انتقال سند پرداخته شود که بر اساس سی‌سی موتورسیکلت متغیر است.
در خصوص این که هزینه انتقال سند را چه کسی باید بپردازد، باید بگویم که این مسئله کاملا توافقی است و فروشنده و خریدار با هم درخصوص این که هر فرد چقدر بپردازد، توافق می کنند.
برخی از فروشگاه‌های اینترنتی که اقدام به فروش موتور سیکلت کرده‌اند هم از این قاعده مستثنا نبوده و هزینه سند و تعویض پلاک را از مشتری به دلیل بنام بودن پلاک به بنام فروشنده (فروشگاه اینترنتی) اخذ می‌کنند و یک موتور سیکلت هزینه بیشتری برای مشتری دربردارد.
یکی از مسئولیتهای اجتماعی فروشگاه اینترنتی آلباما در قبال مشتری، نداشتن هزینه نهایی سند و پلاک برای مشتری است که همه این هزینه‌های جاری از طرف فروشگاه پرداخت می‌شود.
سند نیز به صورت تک‌برگ بنام مشتری و به همراه موتورسیکلت پلاک شده، درب منزل خریدار تحویل داده می شود.
فروش موتورسیکلت بصورت اقساطی
وضعیت فعلی از جمله موارد افزایش قیمت ارز و عدم تخصیص ارز به تولیدکنندگان، وضعیت تولید و بازار عرضه و تقاضا به ‌هیچ ‌عنوان قابل پیش‌بینی نیست.
موتورسیکلت برای بسیاری از افراد جامعه راه درآمد است به همین دلایل بیشتر مشتریان، افراد کم‌توانی هستند که سریع‌ترین واکنش را به افزایش قیمت‌ها نشان می‌دهند.
حال با توجه به افزایش قیمت این وسیله نقلیه در بازار افرادی هستند که دیگر قدرت خرید ندارند و به دنبال فروشگاه‌های اقساطی می‌گردند البته در این بازار آشفته، فروشگاه‌های اینترنتی فقط به صورت نقد با مشتریان خود تعامل دارند و کمتر به سراغ فروش اقساطی می روند که این کار سبب نتوانی خرید در بعضی از افراد جامعه که نیازمند این وسلیه هستند می‌شود و توان خرید به صورت نقد را ندارند.
فروشگاه اینترنتی آلباما با پیش زمینه فعالیت در صنعت خودرو و سابقه فعالیت موفق در حوزه فروش آنلاین موتورسیکلت، در راستای انجام وظیفه اجتماعی خود به افراد و خانواده های کم درآمد و کمک هرچه بیشتر به صنعت موتورسیکلت بستری مناسب برای خرید اقساطی موتورسیکلت را فراهم آورده است.
این فروشگاه اینترنتی جز یکتا فروشگاه‌های آنلاین در این زمینه می‌باشد.
این فروشگاه اقدام به فروش محصولات موتورسیکلت با شرایط وام قرض الحسنه و امکان ارسال به سراسر کشور نموده است.
خدمات پس از فروش
ارائه سرویس خوب پس از فروش، کمک می‌کند تا بنگاه‌های تجاری مشتریان وفادار و روابط بلندمدت خود با آنها را تثبیت کنند.
ارائه خدمات پس از فروش می‌تواند به متقاعد کردن مصرف کنندگان برای اعتماد به شرکت و خرید خدمات در وهله اول کمک کند.
فروشگاه اینترنتی آلباما برای جلب رضایت مشتری از سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان استفاده کرده تا انتقادات و پیشنهادات را از این عزیزان دریافت کرده و خدمات خود را به نسبت خواستارهای مشتری نظر سنجی کرده و رویکرد خدماتی خود را تغییر داده است.
که این مسئله باعث رضایت بالای ۹۰ درصدی مشتریان شده است.
سهم گستردگی کالا در فروشگاه های اینترنتی
برخی از فروشگاه‌های اینترنتی با توجه به اینکه در زمینه تخصصی هم فعالیت دارند اما توانی برای تنوع دادن به محصولات ویترینی خود ندارند و آنهم مربوط به تامین کالای آنها می باشد؛ در حالی که برای مشتری نهایی بسیار مهم است که تعداد کالاها در یک فروشگاه اینترنتی قابل قبول بوده تا بتواند از بین آنها انتخابی داشته و آن کالا را به سبد نهایی خود اضافه کند.
سهم قابل توجه فروشگاه اینترنتی آلباما در زمینه تخصصی موتورسیکلت و دوچرخه و لوازم جانبی، گستردگی فروش، تنوع بیش از ۱۵۰۰ کالا، با مشارکت گروه‌های صنعتی و کارخانجات ایرانی و همچنین ۱ میلیون بازدیدکننده در شش ماهه نخست از سال از سایت باعث می‌شود تا به یک بازار با محصولات تخصصی تبدیل شود.
انتهای رپرتاژ آگهی



برچسب‌ها:


سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.
[favicon بیرنیوز] سامانه هوشمند تحلیل خبر نسخه بتا ۰.۳ | 1771954 خبر
برای بهره‌مندی از وب سرویس خلاصه‌ساز متون خبیر‌نیوز، با ما در ارتباط باشید:
انتخاب و چینش خبرها در این سایت به صورت خودکار توسط جستجوگر خبر خبیر‌نیوز صورت می گیرد. خبیر‌نیوز هیچ مسئولیتی در قبال محتویات خبرها ندارد.