افزایش چشمگیر فضاهای آموزشی مدارس صدرا در خوزستان
اهواز- مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان از افزایش چشمگیر فضاهای آموزشی مدارس معارف اسلامی صدرا در این استان به واسطه همکاری مطلوب آموزش و پرورش خوزستان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی نبی زاده در گفتوگو با خبرنگار مهر، در خصوص توسعه فضاهای آموزش مدارس صدرا اظهار کرد: در راستای پیگیریهای انجام شده و برگزاری جلسات متعدد با مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان مبنی بر توسعه و تأسیس مدارس صدرا در شهرستانهای مختلف استان، موفق شدیم در هشت شهرستان نسبت به تبدیل ۱۱ مدرسه دولتی به مدارس وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی (صدرا) اقدام کنیم که بر این اساس، مجموع مدارس صدرا در استان خوزستان به ۲۶ فضای آموزشی (به استعداد ۳۵ کد آموزشی) افزایش یافته است.
وی در موارد اقدامات انجام شده در این خصوص عنوان کرد: از بهمنماه سال ۹۸ با رایزنیهای انجام شده و استقبال مدیرکل آموزش و پرورش استان، همکاری مدیران ادارات آموزش و پرورش و همچنین پیگیریهای مداوم رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستانها، موفق به راهاندازی مدارس صدرای دوره اول متوسطه در شهرستانهای اندیمشک، شوش دانیال، مسجدسلیمان، بندر امام، لالی، اندیکا، هندیجان، شوشتر و بهبهان شدیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: هم اکنون در اندیمشک دو مدرسه دخترانه و پسرانه، در شوش دانیال یک مدرسه پسرانه، در مسجدسلیمان یک مدرسه پسرانه، در اندیکا دو مدرسه پسرانه و دخترانه و در بندر امام یک مدرسه دخترانه و یک دبستان دخترانه با همکاری ادارات آموزش و پرورش این شهرستانها راهاندازی شد و فضای آموزشی در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفت تا با برنامههای راهبردی و اهداف متعالی که مدنظر مدارس صدرا هست، بتوانیم در بالندگی فرهنگی، تربیتی و مذهبی دانش آموزان و جهتدهی آنان به ادامه تحصیل در رشته معارف اسلامی، گامی مؤثر برداشته باشیم.
نبی زاده افزود: هدف از توسعه مدارس صدرا در دوره اول متوسطه، ایجاد زیرساختی مناسب برای جذب و تربیت دانش آموزان برای راهیابی و ادامه تحصیل در رشته نظری علوم و معارف اسلامی است که با توجه به نیاز مبرم جامعه به نیروی جوان، متعهد و انقلابی در اداره امور مملکتی، امید میرود شاهد حضور آیندهسازانی فرهیخته و تأثیرگذار در مجموعههای مختلف کشورمان باشیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان تصریح کرد: همه اقدامات صورت گرفته در راستای کمک به آموزش و پرورش و کم کردن باری از حجم سنگین مسئولیتهای این مجموعه در مدیریت آموزشی و پرورشی مدارس بوده است که با تعاملات سازندهای که انجام گرفته شد، امید است چشمانداز وسیعتری را در بسط و گسترش مدارس صدرا در اقصی نقاط استان داشته باشیم.