خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 29 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رسیدگی به ۱۴۱ تخلف حوزه حمل و نقل عمومی برون‌شهری در زنجان

ایسنا | استان‌ها | دوشنبه، 17 شهریور 1399 - 10:06
رئیس اداره حقوقی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، از رسیدگی به ۱۴۱ تخلف حوزه حمل و نقل عمومی برون‌شهری در زنجان طی پنج ماهه امسال خبر داد.
حمل،نقل،تخلفات،كميسيون،رانندگان،رسيدگي،ماده،بارنامه

ایسنا/زنجان رئیس اداره حقوقی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، از رسیدگی به ۱۴۱ تخلف حوزه حمل و نقل عمومی برون‌شهری در زنجان طی پنج ماهه امسال خبر داد.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، رحیم کوثری عنوان کرد: به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای برون‌شهری و اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوطه، در جلسات کمیسیون‌های مواد ۱۱ و ۱۲ استان در پنج ماهه امسال به ۱۴۱ تخلف حوزه حمل و نقل عمومی برون‌شهری رسیدگی و احکام آن‌ها صادر شد.
وی تصریح کرد: طی این مدت ۱۱ جلسه کمیسیون ماده ۱۲ (رسیدگی به تخلفات) برگزار و منجر به صدور ۸۴ فقره رای برای شرکت‌های حمل و نقلی متخلف شده است.
این مسئول ادامه داد: همچنین در این مدت شش جلسه کمیسیون ماده ۱۱ برگزار و پرونده ۸۴ راننده بررسی و احکام لازم صادر شده که در این میان ۱۷ مورد مربوط به تخلفات رانندگان بخش باری و ۶۷ مورد مربوط به تخلفات رانندگان بخش مسافری بوده است.
کوثری با تاکید بر اینکه جلسات کمیسیون ماده ۱۲ برای رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل جاده‌ای برون‌شهری و کمیسیون ماده ۱۱ برای رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل و نقل جاده‌ای برگزار می‌شود، بیان کرد: عمده تخلفات شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان حمل و نقل برون‌شهری شامل صدور بارنامه بدون اطلاع راننده، سوءاستفاده از کارت هوشمند، درج نشدن کد رهگیری بارنامه، جابه‌جایی بار بدون بارنامه، صدور بارنامه به وسایل نقلیه دارای بار اضافی، رعایت نکردن مقررات حمل بارنامه‌های عادی و ترافیکی در جاده‌های استان و ارائه نکردن خدمات مطلوب در حین سفر است.
وی خاطرنشان کرد: عمده تخلفات گزارش شده در کمیسیون ماده ۱۲ از طریق گزارش پلیس‌راه، کنترل دروازه‌ای همکاران، شکایات سامانه شهراه و ۱۴۱ مبنی بر اخذ کرایه و کمیسیون اضافی در بخش بار و رعایت نکردن سوار کردن مسافر و صدور بلیت در بخش مسافر بوده است.
انتهای پیام