پسرم «گل» مصرف می کرد، فکر می کردم گیاه پرورش می دهد
انتخاب
|
اجتماعی و حوادث
|
چهارشنبه، 19 دی 1397 - 23:05
پژوهشگر و کارشناس پیشگیری اعتیاد گفت: خانواده ها اطلاعات زیادی درباره ماده توهم زای «گل» ندارند. برخی از آنها هنگام مراجعه به کلینیک ها می گویند، نمی دانستند گل چه شکلی دارد و تصور می کردند فرزندشان گیاه پرورش می دهد.

خلاصه خبر
پژوهشگر و کارشناس پیشگیری اعتیاد گفت: خانواده ها اطلاعات زیادی درباره ماده توهم زای «گل» ندارند.
وی ادامه داد: نقش مداخلات به موقع پیشگیرانه برای جلوگیری از مصرف گل بسیار مهم است و می توان با اطلاع رسانی صحیح، از شیوع مصرف گل به ویژه در میان نوجوانان و جوانان جلوگیری کرد.
اولیایی افزود: مصرف کنندگان گل می گویند اغلب از طریق گروه همسالان شروع به مصرف کرده اند و به آنها گفته بودند که «گل» اعتیاد آور نیست.
وی اضافه کرد: باورهای غلط مبنی بر اعتیاد آور نبودن گل، گیاهی بودن و خطر نداشتن مصرف، احساس سرخوشی، لذت و تبلیغات گسترده برای مصرف از یک سو و آزادسازی مصرف ماریجوآنا در کشورهای دیگر از جمله کانادا و هلند موجب شده است تا به ویژه جوانان بیشتر به سراغ مصرف گل بروند.
اولیایی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی دقیق در پیشگیری از مصرف گل، گفت: متاسفانه درباره عوارض مصرف این ماده اطلاع رسانی دقیق صورت نمی گیرد.
زمانی که شیشه دومین ماده پرمصرف بود، تبلیغات و کارزارهای رسانه ای برای افزایش آگاهی مردم باعث ترس از پیامدهای مصرف شد و در نتیجه آن مصرف شیشه کاهش یافت.
وی ادامه داد: نقش مداخلات به موقع پیشگیرانه برای جلوگیری از مصرف گل بسیار مهم است و می توان با اطلاع رسانی صحیح، از شیوع مصرف گل به ویژه در میان نوجوانان و جوانان جلوگیری کرد.
اولیایی افزود: مصرف کنندگان گل می گویند اغلب از طریق گروه همسالان شروع به مصرف کرده اند و به آنها گفته بودند که «گل» اعتیاد آور نیست.
وی اضافه کرد: باورهای غلط مبنی بر اعتیاد آور نبودن گل، گیاهی بودن و خطر نداشتن مصرف، احساس سرخوشی، لذت و تبلیغات گسترده برای مصرف از یک سو و آزادسازی مصرف ماریجوآنا در کشورهای دیگر از جمله کانادا و هلند موجب شده است تا به ویژه جوانان بیشتر به سراغ مصرف گل بروند.
اولیایی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی دقیق در پیشگیری از مصرف گل، گفت: متاسفانه درباره عوارض مصرف این ماده اطلاع رسانی دقیق صورت نمی گیرد.
زمانی که شیشه دومین ماده پرمصرف بود، تبلیغات و کارزارهای رسانه ای برای افزایش آگاهی مردم باعث ترس از پیامدهای مصرف شد و در نتیجه آن مصرف شیشه کاهش یافت.