وضعیت مدیریت حوزه بینالملل شهرداری اصفهان تعیین تکلیف شود
اصفهان - رئیس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ضروری است که وضعیت مدیریت حوزه بینالملل شهرداری اصفهان تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش خسروی ظهر یکشنبه در یکصد و سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه توسعه روابط بینالملل یکی از نقاط قوت دوره پنجم مدیریت شهری بود، اظهار داشت: طی سه سال اخیر دستاوردهای خوبی را در این حوزه با شهرهای خواهرخوانده اصفهان مانند شیان، سنپترزبورگ، بارسلون و فرایبورگ داشتهایم.
وی با بیان اینکه انتقال تجارب ایستگاه «اف پاریس» به اصفهان، انتقال تجربه در مبارزه با ویروس کرونا میان اصفهان و سنپترزبورگ، ارسال هدایای شیان به اصفهان و ساخت فیلم مشترک اصفهان و شیان به عنوان نمونههای دستاورد حوزه بینالملل اصفهان بوده است، افزود: طی یک سال گذشته این حوزه مهم و تأثیرگذار بدون مدیر مستقل بوده و تمام وظایف آن برعهده مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قرار گرفته است.
فرد مناسبی برای مدیریت حوزه بینالملل شهرداری اصفهان نیست؟!
رئیس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهردار اصفهان بر این باور است که فرد مناسبی برای انتصاب در این سمت ندارد، گفت: بنده بعید میدانم در شهر دو میلیون نفری اصفهان که بسیاری از مدیران با تجربه فعالیت داخلی و خارجی حضور دارند، چنین مدیری یافت نشود.
وی با بیان اینکه چنانچه قرار است مدیریت حوزه بینالملل شهرداری اصفهان به همین سبک مدیریت شود، باید چراغ آن بیش از پیش روشن باشد، تصریح کرد: لازم است اقدامات اجرایی در امور بینالملل را به چند پیمانکار بخش خصوصی بسپاریم و پرسنل محدود شهرداری در امور بینالملل بر عملکرد مجریان بخش خصوصی نظارت کنند.
خسروی تصریح کرد: البته این واگذاریها باید با تشریفات قانونی انجام شود تا بدون شائبهای بتوان فعالیتهای شهرداری در حوزه بینالملل را توسعه داد.
لزوم ارتباط مستمر شهرداری اصفهان با شهرهای خواهرخوانده
وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان باید به صورت مستمر با مسئولان شهرهای خواهر خوانده این شهر در ارتباط باشد، ادامه داد: برای این امر ضروری است بانک اطلاعاتی از مناسبتهای این شهرها تهیه شود تا به فراخور هر مناسبت ارتباطات را توسعه داد.
رئیس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم به روز رسانی مداوم سایت شهرداری اصفهان تصریح کرد: باید این سایت به صورت چندزبانه فعالیت کند و با استفاده از کلیدواژههای مناسب در شبکههای اجتماعی «ترند» باشد و در این زمینه باید از بخش خصوصی بهره برداری لازم را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه اصفهان هر سال دارای یک حداقل یک رویداد بینالمللی و دهها رویداد ملی است، اضافه کرد: حوزه روابط بینالملل با کمک بخش خصوصی میتواند با ارسال دعوتنامه اقدام به جذب مدیران شهرهای خارجی در این رویدادها به اصفهان کند؛ ممکن است از هر یکهزار دعوتنامه یکی پاسخ داده شود اما بدین شکل در قالب یک دعوتنامه، شهر را به جهان معرفی میکنیم.
تولید محتواهای قابل انتشار از شهرداری اصفهان در رسانههای خارجی جدی گرفته شود
خسروی با تاکید بر اینکه تولید محتواهای قابل انتشار در رسانههای خارجی باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: بسیاری از رسانههای خارجی حاضر هستند بدون دریافت هزینه این محتواها را به نمایش بگذارند که نیاز به پیگیری دارد.
وی با بیان اینکه ایجاد نمایندگی فروش برای محصولات صنایع دستی ایران در شهرهای خارج از کشور باید مورد توجه باشد، افزود: اکنون فضای بزرگی در سنپترزبورگ به اصفهان اختصاص داده شده که بهرهبرداری مطلوب از آن نیاز به پیگیری حوزه بینالملل شهرداری دارد و باید این امر در دیگر شهرهای خواهرخوانده نیز مورد توجه باشد.