سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

باید جلوی اجرای بی‌سروصدای سند 2030 گرفته شود

فارس | استان‌ها | یکشنبه، 16 شهریور 1399 - 10:28
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای سند 2030 در تضاد با فرهنگ اسلامی است، گفت: باید جلوی اجرای بی‌سروصدای سند ۲۰۳۰ توسط برخی افراد بی‌خرد گرفته شود.
سند،اسلامي،اجراي،رهبر،مدارس،مدرسه،آموزشي،انقلاب،آموزش،مجلس

محمدرضا احمدی سنگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سند ۲۰۳۰ اظهار کرد: رهبر فرزانه‌ی انقلاب در تبیین دلیل اصلی ضرورت اهتمام به اجرای سند تحول بنیادی آموزش و پروش به نیازمندی آموزش‌وپرورش کشور به تحول عمقی و به‌دوراز تغییرات ظاهری اشاره کردند و به جد از مسؤولان خواستند به اجرای آن اهتمام ورزند.
وی با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ برگرفته از الگوهای جهانی و آموزه‌های غربی است، افزود: این سند کاملاً در تضاد با فرهنگ اسلامی بوده و مبتنی بر سکولاریسم است، ازاین‌رو ما در جامعه ایرانی و اسلامی زندگی می‌کنیم و در این کشور مبنا اسلام و قرآن است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر جلوگیری از اجرای سند ۲۰۳۰، گفت: باید جلوی اجرای بی‌سروصدای سند ۲۰۳۰ توسط برخی افراد بی‌خرد گرفته شود.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید عدالت آموزشی در مدارس اجرایی شود، تصریح کرد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری باید سطح و کیفیت مدارس دولتی ازلحاظ آموزشی و تربیتی به‌گونه‌ای شود که دانش‌آموز احساس نکند که با تحصیل در این مدارس امکان قبولی در کنکور کمتر است.
احمدی سنگری با اذعان به اینکه امر رهبر انقلاب اسلامی نیازمند تلاش بیشتر و ایجاد بسترهای مناسب توسط متولیان است، خاطرنشان کرد: امام خامنه‌ای آموزش‌وپرورش را مکمل هم دانسته‌اند زیرا مدرسه به‌عنوان کارخانه‌ی انسان‌سازی نقش بسیار مهمی در جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی دارد که باید والدین نیز در این راه با مدرسه همکاری کنند تا خروجی آموزش‌وپرورش انسان‌های متدین، متفکر، خلاق و توانمند باشد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این موضوع که نگرانی رهبر انقلاب درباره‌ی وضعیت مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها نکته‌ی بسیار مهم و بجایی است افزود: باید سازوکارها و زیرساخت‌ها را به‌گونه‌ای طراحی کنیم که کودکانمان در این فضاها به لحاظ آموزشی و پرورشی مهیای ورود به فضای بزرگ‌تر همچون مدرسه شوند.
انتهای پیام/۳۳۸۹/ق/ق