خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پنجمين جشنواره سين هشتم برگزار مي شود

فارس | اجتماعی و حوادث | یکشنبه، 19 اسفند 1397 - 12:34
جشنواره فرهنگی هنری سین هشتم ۲۱ اسفند ماه با مشارکت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران افتتاح مي شود.
سين،هشتم،نوروز،جشنواره،فرهنگي،اصيل،نوروزي

به گزارش فارس، سعیده یراقی ایده پرداز جشنواره های سین هشتم در خصوص این رویداد گفت: عید نوروز سنت گرامی و کهن قوم ایرانی و یکی از عوامل بسیار مهم همبستگی ملی و حفظ فرهنگ، زبان و قومیت یکپارچه ایرانیان است.
وی افزود: مسأله امروز جهان، صلح است و یونسکو نوروز را به عنوان میراث بشری ثبت کرده که نشان دهنده صلح از سوی ایرانیان است.
امروزه جهان بیش از هر چیز به فرهنگ نوروز نیاز دارد و نهادهای فرهنگی باید فلسفه معنوی و آیینی نوروز را تبلیغ کنند تا جهانیان بیشتر با این جشن اصیل آشنا شوند.
یراقی ادامه داد: سین هشتم یعنی "سبک اصیل زندگی ایرانی” که هر ساله سعی می کنیم جشنواره سین هشتم را وسیع تر و با شکوه تر برگزار کنیم.
جشنواره فرهنگی هنری سین هشتم ۲۱ اسفند ماه با مشارکت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و با حضور سفرا و روسای سازمان ها در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در تهران افتتاح می شود.
این جشنواره از ٢١ تا ٢٤ اسفند ماه با برنامه های شاد نوروزی برای خانواده ها و نمایشگاه هفت سین و هدایای نوروزی باهدف معرفی خلاقانه سبک اصیل زندگی سیستان و‌بلوچستان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/