چین 17 میلیارد دلار در طولانی ترین تونل ریلی جهان سرمایه گذاری میکند
یک خط ریلی بلندپروازانه طراحی شده تا پایتختهای فنلاند و استونی را از طریق کف خلیج فنلاند به هم متصل کند. این طرح 15 میلیارد یورو (17 میلیارد دلار) برای شرکت تاچستون کپیتال پارتنر چین هزینه دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، یک خط ریلی بلندپروازانه طراحی شده تا پایتختهای فنلاند و استونی را از طریق کف خلیج فنلاند به هم متصل کند.
این طرح 15 میلیارد یورو (17 میلیارد دلار) برای شرکت تاچستون کپیتال پارتنر هزینه برداشته است.
این شرکت تحت مالکیت چین قرار دارد .
پروژه توسعه منطقه خلیج فنلاند یادداشت تفاهمی با این صندوق چینی امضا کرده است.
این شرکت چینی حامی طرح «یک جاده یک کمربند» پکن هم هست که تامین مالی تونل هلسینکی_تالین را برعهده دارد.
یک سوم از 15 میلیارد یورو به عنوان یک سرمایه گذاری سهام خصوصی تامین می شود و دو سوم بعدی یک وام است .
این شرکت هزینه طرح را طی پیشرفت کار در اختیار پروژه توسعه منطقه خلیج فنلاند قرار میدهد.
این شرکا باید در مورد جزئیات این قرارداد طی 6 ماه آینده توافق کنند .
این تونل 103 کیلومتری برای اتصال فرودگاه هلسینکی _وانتا و فرودگاه تالین با دو ایستگاه در حد فاصل دو فرودگاه طراحی شده است و
به نظر پیتر وسترباکا، رهبر پروژه یکی از بزرگترین پروژه های زیرساختی اروپاست .
کاستا والتونن، موسس پروژه توسعه منطقه خلیج فنلاند گفت:« تاچستون تجربه وسیعی در تامین مالی پروژههای بزرگ زیربنایی خصوصی دارد».
وی اضافه کرد که این شرکت به دنبال یک راه حل کاملا متعادل برای حل تامین هزینه پروژه است و قصد دارد از سرمایه گذاری های ثابت اروپا، اسکاندیناوی و فنلاند استفاده کند .
این شرکت قبلا اعلام کرده بود که هزینه ساخت تونل حدود 15 میلیارد یورو است و کمک تاچستون میتواند این هزینه را پوشش دهد.
سال گذشته شرکت ساختمانی «ای آر جی» در دبی توافق کرد 100 میلیون یورو برای این خط ارتباطی بپردازد.
این طرح زمان سفر را به حدود 20 دقیقه کاهش میدهد .
در حال حاضر دو ساعت طول میکشد با لنج به همراه ده ها هزار مسافر دیگر این مسیر را پیمود .
گرچه ساخت این تونل زیردریایی هنوز آغاز نشده و طبق برنامه تا 2024 عملیاتی نمیشود ولی بلیتهای این سواری از دسامبر در دسترس هستند.
هزینه یک سفر یک طرفه 50 یورو میشود در حالی که ثبت نام سالانه نامحدود آن هزار یورو خواهد بود .
پکن در چندین پروژه در سراسر جهان از طریق طرح «یک جاده یک کمربند» چند تریلیون دلاری خود سرمایه گذاری کرده است.
هدف این پروژه تقویت ارتباط و همکاری بین شرق آسیا، اروپا و شرق آفریقا است .
انتهای پیام/13