خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 17 آذر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

طراحی لوگو و تاریخچه آن

مهر | بازار | دوشنبه، 10 شهریور 1399 - 15:11
لوگو ابزاری است که باعث شناخت سریع و آسان نام یک واحد تجاری می‌شود، به عبارت دیگر لوگو نماد اختصاصی یک شرکت یا شخص است که افراد با دیدن آن، آنها را به یاد می آورند.
لوگو،شركت،طراحي،لوگوي،دليل،توجه،مخاطب،زيبا،مفهوم،برندهاي،نما ...

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، امروزه در بسیاری از شرکت‌ها و حتی کسب و کارهای کوچک، نمادی را می‌بینیم که نمایانگر نام یا خدمات شرکت می‌باشد.
این نماد با دربردارنده مفهوم و معنی خاص درون خود، باعث می‌شود بیننده مجذوب آن شود.
نام این طرح، لوگو می‌باشد که در حال حاضر بسیار فراگیر شده است.
در حال حاضر، به دو دلیل به لوگو، اهمیت بسیاری داده می‌شود؛ ۱- محدودیت حروف الفبا و تکراری شدن کلمات ۲- گسترش و تعداد بالای برندهای گوناگون.
لوگو، ابزاری است که باعث شناخت سریع و آسان نام یک واحد تجاری می‌شود، به عبارت دیگر، لوگو نماد اختصاصی یک شرکت یا شخص است که افراد با دیدن آن، آنها را به یاد می‌آورند.
به دلیل برقراری ارتباط و انتقال اهداف و راهبردهای شرکت و ارزش‌ها و تفکرات آن، لوگو ایجاد شده است.
ویژگی‌های یک لوگو مناسب چیست؟
اگر می‌خواهید یک لوگو جدید داشته باشید و آن را سفارش دهید، باید بدانید که چه ویژگی‌هایی، لوگویتان را متمایز می‌کند.
ویژگی‌های یک لوگوی مناسب عبارتند از؛
۱- سادگی
بیشتر لوگوها به رنگ سیاه و سفید هستند و در اندازه و سایزهای مختلفی طراحی می‌شوند.
سادگی در طراحی لوگو به این دلیل اهمیت دارد که اگر لازم باشد روی وسایلی همچون کلاه، اتوبوس، وب سایت و یا روزنامه یا تلویزیون به جهت تبلیغات، قرار گیرد.
۲- زیبایی شناختی
اکثر لوگوهای موجود به صورت ترکیبی از تاپیوگرافی یا سمبل می‌باشند، به همین دلیل است که مخاطب با نگاه کردن به آن، جذب آن می‌شود.
۳- ارتباط بین ایده و خلاقیت و تشریح شرکت
شرکت‌ها از لوگو برای شناخت برند خود استفاده می‌کنند.
برای مثال آیا توجه کرده‌اید که چگونه پیکان نارنجی در لوگوی شرکت آمازون، A تا Z را نشان می‌دهد؟
مفهوم این حرکت، این است که شرکت آمازون به فروش تمام اقلام مشغول می‌باشد.
به عبارت دیگر یادآور ضرب المثل معروف ایرانی از شیر مرغ تا جان آدمیزاد است.
در طراحی لوگوی یک شرکت، باید تمام خصوصیات و جزئیات به دقت کار شده باشد تا مخاطب، متوجه منظور شود.
حتماً به این نکته توجه داشته‌اید که با دیدن لوگوی یک شرکت، بتوانید ماهیت و موقعیت شغلی آن برند را حدس بزنید، در حالی که تا به حال، نامی از این برند نشنیده باشید.
بنابراین لوگو یا آرم، یک روش کارآمد در برقراری ارتباط اطلاعات در مورد فعالیت شما است.
نکات اساسی برای طراحی لوگو
به طور کلی یک لوگو باید در عین سادگی دارای معنی و مفهوم باشد.
همچنین یک لوگوی خوب، به یاد ماندنی است و در ذهن افراد می‌ماند.
چیدمان دقیق جزئیات و مشخصات موجود در یک لوگو مانند رنگ و فونت مناسب، زمینه ساز ایجاد یک لوگوی هوشمند و قدرتمند می‌شود؛ زیرا تمام عناصر موجود در یک لوگو، یک معنی و مفهوم خاصی را به مخاطب منتقل می‌کند.
برای مثال، در سالن‌های ورزشی، از فونت‌های بزرگ استفاده می‌شود در حالی که در آژانس‌های مسافرتی، بیشتر از فونت‌های فانتزی و کلاسیک استفاده می‌شود تا مخاطب بیشتر از کمیت، تشویق به کیفیت آن کند.
دلیل مهم بودن طراحی لوگو با کیفیت چیست؟
دلیل اصلی کارکرد لوگو و طراحی آن، نشان دادن ویژگی‌های منحصر به فرد در مورد کسب و کار و شرکت و تجارت مورد استفاده باشد تا بتواند گوی سبقت را از رقبا برباید.
این امر هنگامی مهم‌تر خود را نشان می‌دهد که شرکت شما در یک رقابت تنگاتنگ با سایر برندهای هم صنعت باشد؛ بنابراین لازم است که قبل از طراحی لوگو، راجع به این صنایع، تحقیقات لازم انجام شود.
به این نکته نیز باید توجه داشت که لوگوها، اطلاعات حیاتی و اصلی شرکت شما را به مشتریان انتقال می‌دهد.
برای مثال یک شرکت، برای نشان دادن این موضوع که به محیط زیست، توجه می‌کند از رنگ سبز در نماد خود استفاده نماید یا شرکتی دیگر برای نشان دادن لوکس بودن وسایل خود، از فونت‌های پر زرق و برق و شیکی استفاده نماید.
البته باید به این نکته نیز توجه داشت که برندهای معتبری همچون نایک، پوما یا اپل به دلیل معروفیت بالا، لزومی به نوشتن اسم شرکت خود ندارند و با تصویر مندرج روی لوگوی آنها، متوجه شرکت خواهیم شد.
چگونه یک لوگو زیبا داشته باشیم؟
طراحان لوگو با ساختن گام به گام طراحی لوگو مناسب و زیبا برای شرکت باعث می‌شوند تا مدت زیادی این طرح و لوگو در ذهن مشتریان و سایر افراد بماند.
یک لوگوی جذاب به عواملی همچون ذوق طراح، به کارگیری عناصر متناسب، بهرمند بودن از دانش کافی و ایده‌های نو بستگی دارد.
اگر می‌خواهید یک لوگو شکیل و زیبا داشته باشید، این امر را به سعید برزگر واگذار نمایید.
داشتن ویژگی‌های همچون ذهن خلاق، پویایی و تناسب بصری بین عناصر یک لوگو، طراحی ساده در عین زیبایی همه و همه از ویژگی‌های منحصر به فرد این شخص می‌باشد که شما را در داشتن یک طرح زیبا برای شرکتتان یاری می‌کند.
سعید برزگر با داشتن نمونه کارهای فراوان و موفق و ارائه خدمات با کیفیت، همواره در پی این می‌باشد که با طراحی لوگوی خاص و ایده آل مرتبط با زمینه کاری شما، رضایتتان را جلب نماید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.