خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 29 مهر 1400
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

از بی‌تفاوتی صدا وسیما تا بی عدالتی در تبلیغات تئاتر

انتخاب | فرهنگی و هنری | چهارشنبه، 19 دی 1397 - 23:05
این همه تلاش‌های پراکنده‌ بعضی گروه‌های نمایشی در حوزه تبلیغات تئاتر است و نه یک روند مشخصِ تعریف شده برای تبلیغات در تئاتر که البته همه آن‌ها در برابر میزان فعالیت تئاتر در ایران درصد قابل توجهی نیست. این چند سطر بنا دارد نگاهی کند به شرایط، امکانات و باید و نبایدهای تبلیغات تئاتر در ایران.
مكتوب،سطر،تيزر،قرار،امكانات،صدا،سيما،توليدات،نمايشي،درنظر،مج ...

خلاصه خبر

"وقتی از تبلیغات تئاتر سخن می‌گوییم به طور دقیق از چیزی سخن می‌گوییم که نیست.
شاید بگویید پس این همه بلیبورد فلان نمایش، تیزرهای تبلیغاتی تئاترها در شبکه‌های ماهواره‌ای و تبلیغات تئاترها در فضای مجازی چیست؟
پاسخ این است که این همه تلاش‌های پراکنده‌ بعضی گروه‌های نمایشی در حوزه تبلیغات تئاتر است و نه یک روند مشخصِ تعریف شده برای تبلیغات در تئاتر که البته همه آن‌ها در برابر میزان فعالیت تئاتر در ایران درصد قابل توجهی نیست.
این چند سطر بنا دارد نگاهی کند به شرایط، امکانات و باید و نبایدهای تبلیغات تئاتر در ایران.
تعداد سالن‌ها افزایش پیدا کرد، تعداد تولیدات تئاتر افزایش پیدا کرد اما تعداد مخاطبان تئاتر ثابت ماند.
صدا و سیما که خود را رسانه ملی می‌نامد هیچ سهمی را برای اطلاع‌رسانی و تبلیغ تئاتر درنظر نمی‌گیرد.
در برنامه‌های خبری صدا و سیما خبری از تئاترهای روی صحنه خوانده نمی‌شود، در مجلات خبری شبکه‌های تلویزیونی، خبر تئاتر جایی ندارد، در تبلیغات بازرگانی هیچ تیزری از تئاتر پخش نمی‌شود، برنامه «چشم شب روشن» هم که یک شب خود را به تئاتر اختصاص داده بیشتر درباره موضوعات کلان مدیریتی گفت‌وگو کرده و مشکلات تئاتر را بررسی می‌کند تا اینکه از تئاترهای روی صحنه اطلاع‌رسانی کند.
سوال اینجاست اگر صدا و سیما برای تبلیغ تئاتر به میدان بیاید آیا بازهم تیزر تئاترها در شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای پخش خواهد شد؟
تئاتر هنر پول‌سازی نیست، هنر اندیشه است و بیلبوردها بیشتر به هنرها و تولیدات هنری پول‌ساز اختصاص داده می‌شود.