آیا تبلیغات دارو قانونی شد؟
رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار به این سوال که آیا تبلیغات دارو مجوز گرفته است یا خیر پاسخ میدهد.

به باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داده شد؛
به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، انتشار اخباری مبنی بر اینکه اگهی و تبلیغات دارو از وزارت اقتصاد مجوز گرفت مورد توجه بسیاری از اهالی این حرفه یعنی پزشکی و داروسازی قرار گرفته است.
این موضوع منجر شد تا برای تایید یا تکذیب این موضوع به سراغ محل اصلی صدور مجوز برای نهادها و ارگان برویم.
علی فیروزی، رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان در این باره گفت: سازمان نظام پزشکی به عنوان کارگزار از طرف سازمان غذا و دارو وظیفه ساماندهی کالاها و خدمات سلامت محور را بر عهده دارد و جدیدا برای اطمینان از صحت محتوا و اصالت آگهی دهنده مجوزی را خلق کرده بود که باعث دردسر برای پلتفرمهای تبلیغاتی شده بود.
وی افزود: مقررات زدایی تصمیم گرفت ضوابط مشخص با هم فکری بخش خصوصی و تبادل اطلاعات به صورت برخط صورت بگیرد تا کسب و کار ها متضرر نشوند، در این جلسه سازمان غذا و دارو هم حضور داشت.
این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا تبلیغات دارو مجاز شده است؟
ادامه داد: تاین بخشنامه بیانگر تبلیغات دارو نیست بلکه منظور تبلیغات کالا و خدمات سلامت محور هست که هم اکنون نیز انجام می شود، تبلیغات اقلامی مثل تبلیغ لیزر مو، جراحی بینی، کاشت مو، مکمل غذایی و ...از جمله این موارد است.
وی در پایان بیان کرد: کسب و کار های نوین را نمی شود با قواعد کسب و کارهای سنتی اداره کرد و لازمه همه بخش های حاکمیت از جمله حوزه سلامت و بهداشت در عین حالی که مراقبت های لازم را باید انجام دهندباید به این کسب و کارها با نگاهی تسهیل گرانه نگاه کنند.
انتهای پیام/