باید در کشور قدرت تولید محتوا را افزایش دهیم/خبرنگاران، همرزمان اصلی کادر درمان
معاون امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه محتوای رسانه وجه قابل رسانه است و دیگر اسم رسانه قدرت رسانه نیست گفت: در شرایط کنونی بستر انتقال اطلاعات آنچنان مهم نیست بلکه محتوای اطلاعات مهم است لذا باید در کشور قدرت تولید محتوا را افزایش دهیم و از کارکرد پوششی به کارکرد سوژهای روی بیاوریم چرا آنچه که مردم میبینند دیگر نیازی نیست دوباره به آنها اطلاعرسانی کنیم بلکه باید نادیدهها را به دیده تبدیل کنیم.

ایسنا/کرمان معاون امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه محتوای رسانه وجه قابل رسانه است و دیگر اسم رسانه قدرت رسانه نیست گفت: در شرایط کنونی بستر انتقال اطلاعات آنچنان مهم نیست بلکه محتوای اطلاعات مهم است لذا باید در کشور قدرت تولید محتوا را افزایش دهیم و از کارکرد پوششی به کارکرد سوژهای روی بیاوریم چرا آنچه که مردم میبینند دیگر نیازی نیست دوباره به آنها اطلاعرسانی کنیم بلکه باید نادیدهها را به دیده تبدیل کنیم.
دکتر "محمد خدادی" شامگاه ۲۹ مردادماه در مراسم اختتامیه جشنواره امید و نشاط ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه، گفت: شغل خبرنگاری با فداکاری رابطه مستقیم دارد زیرا این شغل عشق به مردم و بودن برای مردم و دیده شدن مردم در مسیر نیازها و آسیبشناسی مشکلات است ضمن آنکه بستر هم افزایی را در کشور فراهم می کند.
وی با اشاره به کارکرد رسانه کشور در سال گذشته، عنوان کرد: سال گذشته سال بسیار متفاوت، حساس و پر مشغله و در عین حال سال بسیار اثرگذاری بود.
سال گذشته بحرانها متعددی را پشت سر گذاشتیم بهطوریکه با سیل شروع و با کرونا به پایان رسید.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در همه ایام، مکانها و زمانها خبرنگاران خط مقدم عرصه اطلاعرسانی هستند زیرا نادیدهها را در معرض دید مردم قرار میدهند و همیشه باید یادمان باشد در این ایام کرونایی، همرزمان اصلی کادر درمان، خبرنگاران بودند و حتی قبل از شروع مرحله درمانی، این خبرنگاران بودند که به جنگ با کرونا در بستر اطلاعرسانی رفتند.
وی افزود: خبرنگاران در کشور همافزایی ایجاد کردند و آموزشهای لازم و صحیح را به مردم دادند و در مقابل اخبار دروغ و شایعات بستر اطلاعات صحیح را فراهم کردند و مهمتر از آن مجرای تبادل اطلاعات بین پزشکان و آحاد جامعه بودند و به همین میزان مشارکت در جامعه را فراهم کردند.
خدادی مقابله با کرونا را وظیفه هر فرد دانست و بیان کرد: اگر همه افراد در این مبارزه شریک یکدیگر باشند قدرت دفاعی برتر در مقابله با این ویروس در جامعه ایجاد خواهد شد و زودتر می توانیم از شر این ویروس منحوس نجات پیدا کنیم.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: رسانه امروز نسبتی با گذشته ندارد بلکه امروز یک روز دیگر در محیط رسانه است و خوشحالیم که امروز هر کسی تلفن همراه هوشمندی دارد و می تواند به جمع خبرنگاران بپیوندند زیرا ماموریت خبرنگاران جمعآوری، پردازش و انتشار اخبار است و هر کسی که یک تلفن همراه داشته باشد در این مسیر میتواند گام بردارد.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه محتوای رسانه وجه قابل رسانه است و دیگر اسم رسانه قدرت رسانه نیست افزود: در شرایط کنونی بستر انتقال اطلاعات آنچنان مهم نیست بلکه محتوای اطلاعات مهم است لذا باید در کشور قدرت تولید محتوا را افزایش دهیم و از کارکرد پوششی به کارکرد سوژهای روی بیاوریم چرا آنچه که مردم میبینند دیگر نیازی نیست دوباره به آنها اطلاعرسانی کنیم بلکه باید نادیدهها را به دیده تبدیل کنیم.
وی ادامه داد: رسانهها باید سعی کنند در مسیر تولید قرار بگیرند و تولید محتوا را مبتنی بر نیاز مخاطب داشته باشند و در این فضا بستر عرضه و تقاضا در رسانه فراهم خواهد شد تا اقتصاد رسانه رونق گیرد و به شکوفایی برسد.
به گزارش ایسنا، دکتر "عباس تقیزاده" مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی نیز در این آئین گفت: در بعد فردی و اجتماعی به امید و نشاط نیاز داریم و در این جشنواره اهالی رسانه و هنر تلاش کردند این امید و نشاط را در دوران کرونای در سطح جامعه ایجاد کنند.
وی یکی از علل راهاندازی این جشنواره را شیوع کووید ۱۹ دانست و بیان کرد: شیوع کرونا فقط مشکلات بهداشتی به همراه نداشته بلکه مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، امنیتی و ...
نیز ایجاد کرد و یکی از مهمترین تبعات این بیماری، تاثیرات ارتباطی آن در حوزه اجتماعی و انسانی است که قطعا تا چند سال درگیر تبعات این بیماری خواهیم بود و با حجم احساسات تلنبار شده که نتوانستیم آن را ابراز کنیم، مواجه هستیم.
مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی افزود: بشر با شیوع این بیماری وارد یک فضای جدیدی شد و تاثیرات آن آنقدر زیاد است که تصور نمیکنم به راحتی بتوانیم به وضعیت گذشته بازگردیم و همه اقشار جامعه حتی هنرمندان و رسانهها نیز از این پدیده آسیب دیدند اما باوجود همه مشکلات اقتصادی و روحی، این اهالی هنر و رسانه بودند که وظیفه سنگین شادی آفرینی و امید را برعهده داشتند.
وی بیان کرد: خبرگزاریها، روزنامهها و مطبوعات در این ایام فداکارانه پا به عرصه میدان گذاشتند و قشر هنرمند و رسانه در ایام کرونایی مسئولیت اجتماعی خود را با همه سختی فراموش نکرد و شاهد بودیم در ابتدای شیوع ویروس کرونا که همه مردم در شوک فرو رفته بودند، هنرمندان و رسانهها از همان ابتدا اطلاعات صحیح و دقیق در اختیار جامعه قرار دادند.
تقیزاده ضمن تسلیت ایام محرم، عنوان کرد: محرم امسال با سالهای گذشته متفاوت خواهد بود و همه چیز رنگ و بوی مجازی به خود گرفته است.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ ما با شیوع کرونا رسانهای تر شد افزود: ما با یک بیماری فراگیر مواجه شدیم اما یک بستر عالمگیر تحت عنوان فضای مجازی داشتیم و شاهد مهاجرت بسیاری از افراد به فضای مجازی بودیم.
مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی تاکید کرد: برخی از رسانهها در این دوران به خوبی عمل کردند و متعهدانه و مسئولان به تولید محتوا پرداختند و به صورت لحظهای اطلاعات صحیح را در اختیار مردم قرار دادند و این مهم به مردم آرامش داد تا درست تصمیم بگیرند.
انتهای پیام