۱۴ روستای تایباد فاقد پوشش اینترنت هستند
رئیس اداره مخابرات تایباد گفت: ۹۵ درصد مشترکان مخابرات این شهرستان از خدمات اینترنتی استفاده میکنند و تنها ۱۴ روستا که از تلفن ثابت بیسیم (موبایل روستایی) استفاده میکنند قادر به استفاده از اینترنت نیستند.

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره مخابرات تایباد گفت: ۹۵ درصد مشترکان مخابرات این شهرستان از خدمات اینترنتی استفاده میکنند و تنها ۱۴ روستا که از تلفن ثابت بیسیم (موبایل روستایی) استفاده میکنند قادر به استفاده از اینترنت نیستند.
امیر دهقان در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۸ هزار و ۶۹۰ مشترک در این شهرستان از خدمات تلفن ثابت و اینترنت بهرهمند هستند.
وی ادامه داد: از این تعداد ۳۷ هزار مشترک در شهرستان از خدمات تلفن ثابت و مابقی از خدمات اینترنتی بهرمند هستند.
با افزایش پهنای باند از ابتدای امسال استفاده از اینترنت برای مشترکان راحتتر شده و ترافیک خطوط نسبت به گذشته کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه ۱۰۰درصد شهر تایباد از پوشش تلفن ثابت و ۹۹ درصد از اینترنت بهرهمند هستند، افزود: در سطح شهرستان نیز ۹۵ درصد مشترکان از خدمات اینترنتی استفاده میکنند و تنها ۱۴ روستا که از تلفن ثابت بیسیم (موبایل روستایی) استفاده میکنند قادر به پوشش اینترنت نیستند.
دهقان بیان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی در حوزه مخابرات این شهرستان سرقت کابلهای تلفن است که علاوه بر ضرر مالی برای مخابرات و مشترکان در سیستم ارتباطات نیز مشکلاتی را ایجاد میکند.
شرکت مخابرات برای مشترکانی که کابلهای آنها به سرقت رفته و این موضوع از نظر قانونی ثبت شده باشد به دلیل اینکه خیلی متضرر نشوند مقدار حجم بسته اینترنتی آنها در طی مدت اتصال دوباره را برگشت خواهد زد.
پشتیبانی مستقیم اپراتور ایرانسل برای اولین بار در تایباد راهاندازی شد
در ادامه مدیر دفتر خدماتی ایرانسل در تایباد گفت: ایجاد کسب و کار تنها منوط به اشتغالهای دولتی نیست باید بر اساس نیاز روز جامعه و کمبودهای موجود در منطقه اقدام به اشتغال کرد، در برهه کنونی که نیاز جامعه رو به سمت توسعه دنیای غیر حضوری هست ارائه خدمات در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.
محمد احراری اظهار کرد: مشترکان ایرانسل در این شهرستان برای دریافت خدماتی شامل ثبت و پیگیری درخواستها، نظرها یا شکایتهای خود به مراکز تربتجام و فریمان مراجعه میکردند که این اقدام علاوه بر تحمیل هزینههای اضافه زمانبر بود که با راهاندازی این مرکز بخش عظیمی از مشکلات مشترکان در این حوزه رفع خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به تعهد ایرانسل در بخش خدمات مشترکان افزود: ارائه سیم کارت و راهاندازی آن، پیگیری شکایتهایی از قبیل سرقت، مفقودی، تعرفهها، پیگیری شبکه و...
از مهمترین خدمات این اپراتور به صورت حضوری و غیر حضوری است.
این فعال اقتصادی در تایباد مطرح کرد: با راهاندازی این دفتر خدماتی پنج نفر به صورت مستقیم و تعدادی به طور غیر مستقیم مشغول به کار شدهاند که این مهم نقش کوچکی در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در این شهرستان نیز ایفا کرده است.
احراری بیان کرد: یکی از مهمترین نکاتی که مشترکان باید به آن توجه داشته باشند این است که حتما سیمکارتهای بلااستفاده خود را پیگیر باشند؛ در مدت ۲ ماهی که از راهاندازی این دفتر خدماتی میگذرد بیشترین آمار شکایتها سوء استفاده از سیمکارتهای خاموش بوده است.
وی گفت: یکی دیگر از معضلات در این حوزه سیم کارتهایی است که به نام افرادی ثبت شده که صاحب آن بدون اطلاع مدارک شناسایی خود را در اختیار دیگران گذاشته و این مورد عواقب بدی را برای مالک سیم کارت دربردارد.
بیشتر افرادی که قصد کلاهبرداری یا تخلف مجازی را دارند تلاش میکنند از سیمکارتی به نام فرد دیگر استفاده کنند.
تایباد در شرق استان خراسان رضوی در نزدیکی مرز ایران و افغانستان قرار دارد.
این شهر در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع شدهاست.
انتهای پیام