خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 17 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

لزوم بهبود روند فروش داخلی محصولات و حضور موثر در بازارهای خارجی

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 26 مرداد 1399 - 09:45
بندرعباس - مدیر توسعه بازرگانی جهادکشاورزی هرمزگان بر لزوم بهبود روند فروش داخلی محصولات و نیز حضور فعال و موثر در بازارهای خارجی منطقه ای و جهانی به عنوان استراتژی کلی تاکید کرد.
محصولات،توسعه،صادرات،توليد،بازار،بهبود،داخلي،بازارهاي،بازرگا ...

به گزارش خبرگزاری مهر، کورش صادقی پور اظهار کرد: در راستای تاکید مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، استراتژی کلی در بخش مدیریت توسعه بازرگانی بهبود روند فروش داخلی محصولات و نیز حضور فعال و مؤثر در بازارهای خارجی منطقه‌ای و جهانی می‌باشد.
وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی برای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی افزود: برنامه‌های بهبود و توسعه صادرات، تنظیم بازار داخلی و مبارزه با قاچاق محصولات و نهاده‌ها در دستور کار مدیریت توسعه بازرگانی قرار گرفته است.
مدیر توسعه بازرگانی جهادکشاورزی هرمزگان در خصوص برنامه‌های بهبود و توسعه صادرات اظهار داشت: پیگیری تأمین سرمایه در گردش (استانی یا ملی) ویژه بازرگانان و خریداران محصولات صادرات محور استان، تقویت فرهنگ کشت با هدف صادرات، پیگیری پرداخت یارانه و مشوق‌های ویژه صادرات برای محصولات استان، تسهیل برای ایجاد تشکل فراگیر اقتصادی غیر دولتی جهت حضور توانمند در بازارهای جهانی از اهم برنامه‌های بهبود و توسعه صادرات می‌باشند.
صادقی پور همچنین ادامه داد: راه اندازی باراندازهای محصولات کشاورزی در قطب‌های تولید، تقویت حضور صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان در بازار کشورهای همجوار با تکیه بر قرابتهای فامیلی، ذائقه و فرهنگ مشترک مردم، شناسایی بازارهای مناسب در سایر کشورها و ایجاد آشنایی صادرکنندگان بخش با رفتارهای مصرفی برای تجهیز بیشتر توان صادراتی و تقویت زیرساختها و ابزارهای مانور کنترل بازار نظیر سردخانه‌ها، انبارها و صنایع بسته بندی از دیگر برنامه‌های بهبود و توسعه صادرات می‌باشند.
وی در ادامه به برنامه‌های تنظیم بازار داخلی اشاره داشت و افزود: توسعه بازارهای فروش داخلی (از تولید به مصرف) و ایجاد ارتباط بین بخش‌های مصرف کننده تولیدات با تولیدکنندگان، شفاف سازی و روان سازی قیمت محصولات به روش تعیین قیمت براساس هزینه تولید، راه اندازی باراندازها در قطب‌های تولید با هدف تثبیت قیمتهای پایه تولید، تأمین حداقل سود کشاورز و ساماندهی واسطه‌ها و رصد و پیگیری نهاده‌های وارداتی از اهم برنامه‌های تنظیم بازار داخلی می‌باشند.
مدیر توسعه بازرگانی جهادکشاورزی هرمزگان در پایان، پایش بازار و بررسی سازو کارهای ممانعت از ورود غیرقانونی محصولات کشاورزی خارجی، فرهنگ سازی و هشدار مستمر به تولیدکنندگان با هدف افزایش حساسیت عمومی کشاورزان و کمک به مبارزه خودجوش با محصولات و نهاده‌های قاچاق، افزایش کیفیت محصولات تولیدی برای ایجاد توان رقابتی در هنگام مصرف و افزایش توان تولید و رقابت پذیری محصولات تولیدی استان (با تقویت راههای افزایش عملکرد در واحد سطح، کاهش هزینه‌های تولید و …) را از برنامه‌های مبارزه با قاچاق محصولات و نهاده‌ها اعلام داشت.