سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کرج در ساعات شب نباید معبر تاریکی داشته باشد/شهرداری‌ها برای این معضل چاره اندیشی کنند

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 25 مرداد 1399 - 13:16
گروه استان‌ها- رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: شهر در ساعات شب نباید هیچ معبر تاریکی داشته باشد، شهرداری‌ها حتی با سرمایه گذاری در حوزه ساخت نیروگاه‌های مقیاس کوچک باید برای این معضل چاره اندیشی کنند.
شهر،كرج،پژوهشي،شوراي،معابر،شهري،شهرداري،افزايش،توجه،اسلامي،ا ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، اکبر سلیم نژاد با بیان اینکه معضل تاریکی برخی معابر و پارک‌ها و بوستان‌ها در ساعات شب از گلایه‌های جدی شهروندان است، اظهارداشت: شرکت توزیع نیروی برق و شهرداری کرج کارگروهی برای شناسایی معابر و اماکنی که از روشنایی مناسبی برخوردار نیستند، تشکیل داده و با بررسی امکانات و اعتبار مورد نیاز و تقسیم وظایف، اقدامات جهادی را در دستور کار خود قرار دهند.
وی افزود: یکی از ایده‌هایی که می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس با مشارکت بخش خصوصی است که برق مورد نیاز مناطق مختلف شهر را تامین کنند و درکنار جلب رضایت شهروندان و ارتقای امنیت عمومی، می‌تواند به حمایت از تولید و اشتغالزایی نیز کمک کند گرچه مبلغ اولیه سرمایه گذاری سنگین است اما بدون ریسک بوده و سود آن تضمین شده و بلندمدت است.
عضو شورای شهر بیان کرد: تاریکی معابر موجب افزایش تصادفات رانندگی شده همچنین آرامش روانی شهروندانی که حضور پیاده در معابر تاریک دارند را سلب می‌کند و نبض اقتصادی شهر را کاهش می‌دهد در حالی که برخی کاربری‌ها مانند رستوران‌ها و اماکن خرید و تفریحی می‌توانند در سایه توجه به زیبایی شب‌های شهر رونق بیشتری بدهد.
سلیم نژاد خاطر نشان کرد: از سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری کرج انتظار داریم به بحث نورپردازی‌ها و زیبایی چهره شب‌های شهر توجه بیشتری داشته باشد.
لزوم نظارت مدیریت شهری بر پروژه برندسازی
سارا دشت‌گرد نیز اظهارداشت: برند سازی جزو یکی از موثرترین و مهمترین فعالیت‌های بازاریابی به حساب می آید برندسازی شهری تصویری از شهر در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند تا شهر را از مکانی معمولی به مقاصدی تبدیل شوند که توریست را جذب کند.
عضو شورای شهرکرج افزود: شهرها جهت ارزش آفرینی برای خود اقدام به برندسازی می‌کنند بنابراین نمود این کارایی و اثرگذاری در رشد اقتصادی افزایش سرانه درآمد شهروندان و افزایش سرمایه گذاری برای توسعه آتی در شهر است.
وی بیان کرد: در خصوص پروژه برندسازی، شهرداری موظف است در قالب شرح خدمات اولیه ارائه شده توسط مشاور که همه این موضوعات را در نظر داشته است اقدام به پیگیری و نظارت پروژه نموده و جزو خواسته‌های خود از مشاور مد نظر قرار دهد.
مهلت ارسال طرح‌نامه‌های پژوهشی مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج تمدید شد
غدیر مهدوی نیز اظهارداشت: یکی از مهمترین رسالت‌های مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج تامین نیاز علمی مدیریت شهری است و با توجه به این اصل با همراهی کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر کرج در اواخر سال گذشته اولویت‌های پژوهشی شهرداری کرج نهایی و منتشر شد.
وی با اعلام ارسال عنوان های پژوهشی سال 1399 به بیش از 40 مرکز علمی و دانشگاهی فعال در عرصه های پژوهشی شهری، افزود: بعد از انتشار اولویت‌ها تعدادی از پروپوزال‌ها از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی دریافت شد اما با توجه به آنکه مهلت مذکور تا پایان مرداد ماه بوده و بسیاری از پژوهشگران درخواست تمدید این مدت زمان را داشتند، این بازه زمانی افزایش یافت.
عضو شورای اسلامی شهر کرج مدت تمدید زمان ارسال طرح‌نامه های پژوهشی را 15مهرماه سال جاری اعلام و اظهار داشت: تمامی افراد که دارای شرایط مندرج در فراخوان است.
انتهای پیام/ی