خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 02 تیر 1405
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آزمایش بالینی یک داروی جدید برای درمان ایدز آغاز می شود

مهر | دانش و فناوری | جمعه، 24 مرداد 1399 - 12:03
قرار است از اوایل شهریور ماه مرحله نخست آزمایش بالینی یک داروی بالقوه برای درمان ایدز آغاز شود.
سلول،دارو،اچ،داروي،آي،ايمني،بدن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک نیوز، شرکت زیست فناوری آمریکایی «ژن تکنولوژیز» تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا برای آغاز مرحله نخست آزمایش بالینی یک داروی بالقوه ایدز دریافت کرد.
پیش بینی می شود این آزمایش بالینی از ماه سپتامبر ( اوایل شهریور ماه) در بالتیمور، مریلند و واشنگتن آغاز شود و طی آن ایمنی دارویAGT۱۰۳-T بررسی می شود.
این دارو یک دوز ژن درمانی است که برای درمان اچ آی وی توسعه یافته است.
AGT۱۰۳-T در حقیقت سلول های CD۴T را احیا می کند و به این ترتیب واکنش های سیستم ایمنی بدن تنظیم می شوند.
در توضیحات وب سایت شرکت سازنده این دارو آمده است: در بیماری اچ آی وی، سلول های CD۴T پس از رصد عفونت به سرعت فعال می شوند.
اما این ویروس سلول های مذکور را هدف می گیرد و نابود می کند.
داروی جدید سلول هایCD۴T را در بدن افراد مبتلا به ویروس اچ آی وی منتقل می کند.
این دارو با احیای سلول های از دست رفته، خسارت به سیستم ایمنی بدن را ترمیم می کند.
این داروی بالقوه با همکاری انستیتو ملی بیماری های عفونی و آلرژی آمریکا توسعه یافته است.
شرکت سازنده امیدوار است تا قبل از پایان سال جاری میلادی، نتایج مرحله اول تحقیقات را منتشر کند.