خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ذائقه ایرانی تولید کردیم/۴۰ درصد بازار نوشت‌افزار ایرانی است

مهر | فرهنگی و هنری | یکشنبه، 19 مرداد 1399 - 12:42
محمد یقینی، مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار گفت: نزدیک به ۴۰ درصد بازار نوشت‌افزار از محصولات داخلی تولید می‌شود و ۶۰ درصد وارداتی هستند.
ايراني،محصولات،جشنواره،يقيني،توليدكنندگان،فروشگاه،مجمع،توليد ...

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری و افتتاحیه جشنواره سراسری ایران نوشت امروز صبح ۱۹ مردادماه، که یک ساعت دیرتر از زمان مقرر با حضور محمد یقینی مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار و دبیر جشنواره سراسری ایران‌نوشت در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.
محمد یقینی مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی, در ابتدای این نشست درباره محصولات بازار نوشت‌افزار گفت: با توجه به محتوای خارجی نوشت‌افزار این جریان حس شد که باید به سمت تولید نوشت‌افزار ایرانی حرکت کنیم و نزدیک به ۱۰۰ تولیدکننده ایرانی به این نتیجه رسیدند که باید به سمت محصولات ایرانی حرکت کنند.
او ادامه داد: تولیدکنندگان سعی داشتند که با خانواده‌ها و بچه‌هایی که استفاده‌کنندگان نوشت‌افزار هستند ارتباط برقرار کردند تا نیاز آنان را برطرف کنند و الان می‌بینیم که نزدیک به ۴۰ درصد محصولات داخلی تولید می‌شود و ۶۰ درصد وارداتی هستند اما خب بعضی از محصولات مشابه ایرانی ندارند و مجبوریم که حتی از آن کالاها استفاده کنند.
یقینی درباره موضوع فرهنگ در نوشت‌افزار اظهار کرد: با توجه به اینکه نوشت‌افزار نزدیک به ۱۲ سال با بچه ها سروکار دارند و درجه الگوبرداری از شخصیت‌ها و کاراکترها بسیار بالا است؛ می‌بینیم که بحث نوشت‌افزار اهمیت بالایی دارد.
از همین‌رو باید در این زمینه دستاوردهای بیشتری را کسب کنیم.
او گفت: با توجه به فروش خوب بازارهای خارجی تولیدکنندگان ایرانی محصولاتی را که تولید می‌کردند برند ایرانی بر رویش نمی‌زدند تا آن محصول به فروش برود اما با گذشت سال‌ها تولیدکنندگان برند خودشان را تدوین کردند و این سال‌ها می‌بینیم محصولاتی ایرانی که در زمان‌های گذشته ضد ارزش به حساب می‌آمدند به کالاهای ارزشمند تبدیل شوند.
یقینی درباره بحث ذائقه‌سازی در محصولات نوشت‌افزار گفت: در محصولات وارداتی بحث ذائقه‌سازی خیلی پررنگ و جدی دنبال نمی‌شود اما تولیدکنندگان ایرانی با ذائقه‌سازی توانسته‌اند بازار را از آن خود کنند.
به گفته او، مجموعه نوشت‌افزار از فعالیت‌های پویش‌های مختلف برای مناطق محروم سعی دارد ۵۰۰ هزار بسته فرهنگی نوشت‌افزار را با کمک مردم و ستاد اجرایی حضرت امام (ره) میان مردم توزیع خواهد شد.
مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار گفت: جشنواره سال‌های پیش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شد که امسال به دلیل کرونا این جشنواره لغو شد و جشنواره سراسری ایران‌نوشت را شروع خواهیم کرد و در این جشنواره با عملیات فروشگاه اینترنتی و فروشگاه محلی صورت می گیرد.
مردم به فروشگاه می‌توانند مراجعه کنند و خرید خود را داشته باشند.
او اظهار کرد: نزدیک به ۲۵ فروشگاه تخصصی ایران نوشت در شهرهای مختلف همچون، یزد، مشهد، تبریز، همدان و … فعالیت‌هایشان را شروع خواهند کرد و این جشنواره تا ۳۱ شهریور فعالیت‌شان را خواهند داشت.
یقینی افزود: امسال تمرکز مجمع و تولیدکنندگان در ایجاد طرح‌هایی با محتوای کرونا ارج نهادن به مقام حوزه سلامت در محصولات دفتر، کیف و… است و به عنوان اولین سال تحصیلی طرح‌هایی را درباره حاج قاسم سلیمانی داشته‌ایم که امیدواریم در این راه قدم‌های بهتری برداریم.
او گفت: پلتفرم مشترکی راه‌اندازی شد تا کسانی که محتوایی ایرانی تولید می‌کند در این پلتفرم هم می‌تواند وارد شود که اثرگذاری این فعالیت در حوزه نوشت‌افزار چندین برابر می‌شود.