خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 17 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ساخت یک رام قطار متروی ایرانی تا پایان سال/ تولید بعد از تست سیر

مهر | دانش و فناوری | شنبه، 18 مرداد 1399 - 09:55
رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه محققان جهاددانشگاهی در حال ساخت یک رام قطار هستند، گفت: این رام قطار که شامل ۷ واگن می شود تا پایان سال ساخته می شود و در مسیر تست سیر قرار می گیرد.
قطار،توليد،طيبي،رام،قرار،جهاددانشگاهي،تست،سير

دکتر حمیدرضا طیبی در خصوص قرارداد منعقد شده بین جهاد دانشگاهی و معاونت علمی در راستای تولید یک رام قطار مترو در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه با حمایت معاونت علمی و شرکت مترو که بخشی از منابع را تامین می کنند محققان جهاددانشگاهی در صدد هستند که یک رام قطار ملی را طراحی کنند و در خط قرار دهند.
رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه ساخت یک رام قطار ۷ واگنه مد نظر است، بیان کرد: اکنون محققان جهاد در حال ساخت بخش های واگن های قطار هستند که تا پایان سال در تست سیر قرار می گیرد.
طیبی با بیان اینکه مشکل عمده ما تهیه اقلام در شرایط تحریمی است، بیان کرد: البته که نوسان قیمت در کشور نیز مزید بر علت شده است ولی تا آنجایی که ممکن است تولید این قطار را در پیش می گیریم تا بتوانیم با تولید آن در کشور صرفه جویی ارزی داشته باشیم.
طیبی خاطر نشان کرد: پروژه اکنون در مراحل خوبی است و امیدواریم تا پایان سال با این همتی که وجود دارد در تست سیر قرار بگیرد.
رئیس جهاددانشگاهی با تاکید بر اینکه می بایست آزمایشهای اصلی به شکل های مختلف با مسافر و بار انجام بگیرد و سپس به تدریج وارد ایستگاهها شود، افزود: امیدواریم که تعداد زیادی از این قطار ساخته شود و به تدریج با افزایش تعداد رام های قطار مشکل رفت و آمد درون شهری مرتفع شود.
به گفته طیبی،اگر تست سیر با موفقیت انجام شود می بایست با شرکت مترو، قرارداد برای فازهای تولید انبوه منعقد شود تا با قیمتی ارزان تر از نمونه های خارجی در کشور مورد استفاده قرار بگیرد.
طیبی خاطر نشان کرد: این قطار بر اساس استانداردهای بین المللی در حال ساخت است که قیمتی کمتر از نمونه خارجی دارد؛ قیمت هر نمونه خارجی ۹۰۰ هزار یورو است که کمتر از این قیمت به تولید خواهد رسید.
وی افزود: تمام قطعات مورد نیاز قطار را تا جای ممکن بومی سازی می کنیم و مابقی که برای تولید هزینه بر هستند را وارد خواهیم کرد.