خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

خبرنگاران همواره با ناملایمات پیدا و پنهان مواجه اند

مهر | سلامت و پزشکی | پنجشنبه، 16 مرداد 1399 - 15:03
رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، گفت: دشواری حرفه خبرنگاری، به لحاظ مواجهه با ناملایمات، بی مهری ها و معضلات پیدا و ناپیدای جامعه، ارزش این حرفه و جایگاه آن را دو چندان کرده است.
صاحبان،قلم،عرصه،روشنگري،نهادن،ارج،گرامي،مرداد،خدمت،خبرنگاران

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرمسعود عرب، در آستانه فرا رسیدن روز خبرنگار (۱۷ مرداد)، با انتشار پیامی این مناسبت و تلاش صاحبان قلم در عرصه اطلاع رسانی و روشنگری را گرامی داشت.
در این پیام آمده است: ارج نهادن به خدمت در هر عرصه و هر زمان، وظیفه‌ای انسانی، اخلاقی و اجتماعی محسوب می‌شود، اما خدمتی که از سر شوق، شعور و روشنگری است، ارزش گذاری فراتر از وظیفه نیاز دارد تا تمامی همنوعان و همه بشریت از آن بهره ببرند.
تلاش صاحبان قلم در ضبط و ثبت وقایع، ایجاد پل ارتباطی برای رساندن صدای مظلوم یا دردمند به صاحبان قدرت، اطلاع رسانی با هدف ارتقای دانش بشری و یا اعتلای جامعه که با رشد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و…، همراه است، از دیر باز مورد احترام و در مقاطعی نیز مورد حمله و قضاوت بوده است.
دشواری اشتغال به حرفه ارزشمند «خبرنگاری»، به لحاظ مواجهه خبرنگاران با ناملایمات، بی مهری‌ها و معضلات پیدا و ناپیدای جامعه و حضور همه جانبه برای حفظ و حراست از امانتی که در دست دارند، ارزش این حرفه و جایگاه آن را دو چندان کرده است.
با ارج نهادن بر استواری و همت بلند خبرنگار ایرانی که در چنین روزی، در غربت طالبان به شهادت رسید و با گرامی داشت یاد و خاطره‌ی دیگر خبرنگاران شهید و جانباز سرزمینم، فرارسیدن هفدهم مرداد ماه را به تمامی اصحاب قلم به ویژه آنانی که در عرصه سلامت، خدمت می‌کنند، تبریک عرض کرده و دعای خیر خود و میلیون‌ها مخاطب را بدرقه راه و مسیر سبزشان می‌کنم.