خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 07 تیر 1405
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

واردات خودروهای برقی و هیبریدی اتحادیه اروپا افزایش یافت

تسنیم | اقتصادی | چهارشنبه، 15 مرداد 1399 - 14:12
واردات خودروهای برقی و هیبریدی به اتحادیه اروپا از 1.6 میلیارد یورو در سه ماه ابتدایی 2019 به 3.1 میلیارد یورو در سه ماه اول 2020 رسید و بیش از سه برابر شد.
يورو،اروپا،خودروها،اتحاديه،2020

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شینهوانت، ارقام منتشر شده توسط یورو استات، اداره آمار اتحادیه اروپا، نشان می‌دهد واردات خودروهای برقی و هیبریدی به اتحادیه اروپا بین سال های 2018 و 2019 بیش از 3 برابر شده است.
واردات این خودروها به اتحادیه اروپا بین سال های 2017 و 2018 دو برابر شده بود (104 درصد افزایش).
واردات از 1.6 میلیارد یورو در سه ماه ابتدایی 2019 به 3.1 میلیارد یورو در سه ماه اول 2020 رسید.
پس از آغاز همه گیری ویروس کرونا در اروپا، واردات این خودروها در ماه آوریل 2020 افزایش کمی نسبت به همین ماه در سال گذشته میلادی داشت.
اداره آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد این بلوک 8.2 میلیارد یورو خودروهای برقی و هیبریدی در 2019 صادر کرده و 7.1 میلیارد یورو از این خودروها را وارد کرده است.
به این ترتیب مازاد تجاری اتحادیه اروپا در مورد این خودروها به 1.1 میلیارد یورو می رسد.
صادرات خودروهای برقی و هیبریدی در سه ماهه اول 2020 تا 2.9 میلیارد یورو افزایش یافت.
این رقم در همین دوره در سال گذشته میلادی برابر با 2.5 میلیارد یورو بود.
آوریل 2020 یک استثنا بود چون صادرات این خودروها کاهش شدیدی یافت و به تنها 0.3 میلیارد یورو رسید که احتمالاً به خاطر تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بوده است.
انتهای پیام/233