اردبیل از داشتن برنامه دراز مدت توسعهای محروم است
نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یا اشاره به اینکه اردبیل از داشتن برنامه دراز مدت توسعهای محروم است، گفت:در مجلس دهم به این بحث به ویژه در حوزه زیرساختهای ارتباطی ورود کردیم و کار را پیش بردیم و قطعا تداوم این روند میتواند اوضاع را بهبود بخشد.

ایسنا/اردبیل نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یا اشاره به اینکه اردبیل از داشتن برنامه دراز مدت توسعهای محروم است، گفت:در مجلس دهم به این بحث به ویژه در حوزه زیرساختهای ارتباطی ورود کردیم و کار را پیش بردیم و قطعا تداوم این روند میتواند اوضاع را بهبود بخشد.
صدیف بدری در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: سند توسعهای استان اردبیل تعریف نشده و در حوزههایی نظیر زیرساخت، سرمایه گذاری، صنعت و غیره برنامهر یزی مناسبی صورت نگرفته است.
وی گفت: در مجلس دهم به این بحث به ویژه در حوزه زیرساختهای ارتباطی ورود کردیم و کار را پیش بردیم و قطعا تداوم این روند میتواند اوضاع را بهبود بخشد.
بدری با اشاره به اینکه راه آهن اردبیل کاملا دارای توجیه اقتصادی است، اضافه کرد: راه آهن اردبیل را به بارانداز صادراتی کشور بدل خواهد کرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پروژه عمرانی مهم استان کدام پروژهها هستند، پاسخ داد: پروژه راهآهن اردبیل-میانه و تداوم آن تا پارسآباد مغان و اتصال به شبکه ریلی کشور جمهوری آذربایجان، بزرگراه اردبیل-سرچم، بزرگراه نمین-آستارا، بزرگراه اردبیل-مغان و بزرگراه اردبیل-گرمی مهمترین پروژههای عمرانی استان محسوب می شوند.
بدری با اشاره به وضعیت تامین اعتبار این پروژهها تصریح کرد: در مجلس دهم تلاشهای زیادی برای ایجاد تحرک و تسریع تخصیص اعتبار این پروژهها انجام شده است.
وی اضافه کرد: برای بیش از 750 کیلومتر از جادههای اصلی استان ردیف ملی بزرگراهی گرفتیم که اقدام بسیار بزرگی بود، برای راهآهن اردبیل در دو مرحله فاینانسهای داخلی 750 و 400 میلیارد تومانی اخذ شد و در کنار آن با پیگیریهایی که انجام شد ردیفهای ملی به صورت سریالی در بودجههای سنواتی افزایش چشمگیری پیدا کرد و افزایش ده برابری اعتبارات دولتی توسعه بزرگراهی جادههای استان در دو سال اخیر اقدام مناسب دیگری بود که انجام شد.
نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور در سال 98 بزرگترین فرصت برای افزایش اعتبارات عمرانی استان بود، ادامه داد: 350 میلیارد تومان برای بزرگراههای استان و هزار میلیارد برای راه آهن اردبیل مصوب شد.
بدری افزود: با رایزنیهایی که با محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم که 500 میلیارد تومان برای راه آهن و بزرگراههای استان گرفتیم و در یک سال گذشته بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژههای عمرانی استان تزریق شده است.
وی اظهار کرد: برای پل قدس که در حوزه عمران شهری قرار دارد در سفر رئیس جمهور 40 میلیارد تومان و بعد از آن 45 میلیارد تومان از طریق برنامه و بودجه کشور اخذ شد.
بدری با بیان اینکه علیرغم مشکلات موجود در کشور با تمام توان پیگیر هستیم تا در سریعترین زمان ممکن به بهره برداری برسند، اضافه کرد: راه آهن انشالله تا پایان دولت فعلی تکمیل میشود، پروژه بزرگراه مشگین- اردبیل در آستانه تکمیل است و تا پایان سال تکمیل خواهد شد و بقیه را هم پیگیر تسریع در عملیات اجرایی هستیم.
وی ادامه داد: در مجلس دهم به این بحث به ویژه در حوزه زیرساختهای ارتباطی ورود کردیم و کار را پیش بردیم و قطعا تداوم این روند می تواند اوضاع را بهبود بخشد.
انتهای پیام