ارائه خدمات مشاورهای و روانشناسی دانشگاه سوره به دانشجویان در بحران کرونا
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره از فعالیتهای مشاورهای و خدمات روانشناسی دانشجویی این معاونت در دوران محدودیتهای ناشی از ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. <br/>

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره از فعالیتهای مشاورهای و خدمات روانشناسی دانشجویی این معاونت در دوران محدودیتهای ناشی از ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.
مهران هوشیار معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره در گفتوگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره مشاوره دانشجویی در دوران بحران کووید ۱۹ و قرنطینه، گفت: این دانشگاه از ابتدای شیوع کرونا و با توجه به اینکه دانشگاهها فعالیتهای آموزشی خود را تعطیل کردند و عملاً حضور و تردد دانشجویان به دانشگاهها محدود شد؛ اکثر واحدها فعالیتهای عمدهای نداشتند اما ما به لحاظ رسالت و وظیفهای که در دانشگاه نسبت به دانشجویان برعهده خود میدانستیم با همکارانمان در دفتر مشاوره دانشجویی برنامههایی را برای همراهی و هدایت دانشجویان به صورت مجازی برنامهریزی کردیم.
* ایجاد کارگاههای آموزشی و تلفنی و فعالیتهای مشاورهای برای دانشجویان و پرسنل
وی درباره مجموعه فعالیتهایی که در بحران کرونا در دانشگاه صورت گرفت، گفت: طی فعالیتهای مشاورهای، برگزاری کارگاههای آموزشی و تلفنی که با دانشجویان داشتیم خوشبختانه ارتباط بسیار خوبی برقرار شد، دو کارگاه آموزشی برای دانشجویان، همکاران و پرسنل دانشگاه در ارتباط با جلوگیری از بحرانهایی که مربوط به افسردگی در دوران قرنطینه میشد یا تعاملاتی که دانشجویان میتوانند در این دوره با همراهان خود، دوستان، همکلاسیها یا اعضای خانواده خود داشته باشند را در کارگاههای جداگانه برگزار کردیم که مورد استقبال نیز قرار گرفت.
* برقراری ارتباط و خدمات مشاورهای از طریق شبکههای اینترنتی و امکانات نرمافزاری با دانشجویان
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره در ادامه گفت: علاوه بر این فعالیتها در دفتر مشاوره دانشگاه روزهای شنبه و چهارشنبه را به مدت دو ساعت در نظر گرفتیم تا دانشجویان و پرسنل بتوانند از مشاوران ما راهنمایی بگیرند و در حال حاضر نیز پزشکان ما آماده پاسخگویی به دانشجویان و پرسنل هستند.
هوشیار اضافه کرد: دانشجویانی نیز داشتیم که طی دوران تحصیل خود با دفتر مشاوره ما ارتباط داشتند و مشکلات خاص خود را مطرح میکردند در این راستا تلاش کردیم این ارتباط قطع نشود و به صورت مجازی از طریق شبکههای اینترنتی و امکانات نرمافزاری با دانشجویان همچنان ارتباط داشته باشیم و ارائه خدمت کنیم که خوشبختانه این اتفاق بازخوردهای بسیار خوبی داشت و دانشجویان از خدمات دفتر مشاوره به خوبی استفاده کردند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره به آمار و تعداد متقاضیان مشاوره از آغاز دوران قرنطینه و شیوع ویروس کرونا تا کنون به تفکیک مقطع تحصیلی، دانشکده و جنسیت اشاره کرد و گفت: ۴۲ درصد از مقطع کارشناسی ارشد، ۵۴ درصد از مقطع کارشناسی، ۴ درصد از همکاران، ۷۵ درصد از متقاضیان از دانشکده هنر، ۱۳ درصد از دانشکده معماری و ۸ درصد از دانشکده ارتباطات، همچنین ۸۳ درصد از متقاضیان زن و ۱۷ درصد مرد هستند.
* ارائه مشاوره در زمینه استرس و اضطراب
وی خاطرنشان کرد: عمدهترین مشکلات و مسایل مطرح شده از سوی متقاضیان مشاوره در زمینه استرس و اضطراب حدود ۵۰ درصد بوده و افسردگی، مشکلات ارتباطات فردی و اختلافات خانوادگی در مراحل بعدی قرار دارد.
هوشیار در پایان ضمن آرزوی تندرستی برای تمامی دانشجویان عزیز و همکاران دانشگاه، عبور و گذر از این بحران جهانی را مستلزم توکل بر خداوند متعال و رحمان، حفظ آرامش، انعطاف پذیری و رعایت دقیق و کامل دستورالعملهای بهداشتی دانست و از تمام عزیزان دعوت کرد تا با ایجاد ارتباط با همکاران و متخصصان دفتر مشاوره برای رفع عوارض ناشی از این شرایط سخت و مقابله با مسائلی نظیر افسردگی، اضطراب، هیجان و افزایش امید به زندگی در کنار ما باشند.
انتهای پیام/