هفت منبع عالی برای یک سئوکار حرفه ای شدن
بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو یکی از مهم ترین جنبه های سایت های بستر ورد پرس است.

در طی این پروسه، تلاش بر این است که حداکثر ترافیک ممکن را به سایت بیاوریم، با اطمینان کامل از اینکه سایت ما در رتبه های اول موتورهای جستجو قرار گرفته است.
از آنجایی که هزاران وبسایت وجود دارند و رسیدن به این هدف ممکن است دور از انتظار باشد، اما یک سئوکار حرفه ای شدن همچنان امکان پذیر است.
ابزارهای مفیدی وجود دارند که در بهبود سئو کلی سایت و رتبه بندی تان در موتورهای جستجو به شما کمک میکند.
در ادامه این مقاله لیستی از بهترین منابع برای شروع سئو را برایتان آورده ایم.
دوره های آموزشی
اگر اولین بار است که درباره سئو می شنوید و تازه می خواهید کار در این حوزه را شروع کنید بهترین روش استفاده از دوره های موجود در این زمینه است.
این دوره ها به شما کمک میکنند که با مفهوم کلی سئو آشنا شده و بیشترین نکات را به راحتی بیاموزید.
مثلا "Udemy" دوره های سئو را با Moz را تشکیل می دهد که اغلب روی مفاهیم ابتدایی تمرکز میکند.
توصیه میکنیم اگر مایل به یادگیری دقیق تر با جزییات بیشتر در مورد استراتژی ها و آنالیز ها هستید بهتر است به سراغ دوره های پولی بروید.
آزمایشگاه سئولب که بصورت تخصصی در حوزه آموزش سئو فعالیت دارد.
اخبار سئو
از آنجایی که سئو یک ابزار در حال تغییر است؛ شما باید همواره از اخبار، تغییرات، استراتژی ها و روش های جدید آن مطلع باشید و دانش تان را به روز نگه دارید.
سایت هایی مثل "Search engine land" یا "Search engine journal" میتوانند راهنمای خوبی در این باره باشند.
بلاگ های SERP
SERP یا صفحه نتایج موتورهای جستجو مهم ترین صفحه ایی است که برای بهبود سئو به آن نیاز دارید.
از صفحه نتایج برای ظاهر شدن کلمات کلیدی استفاده می شود اما به طور معمول می تواند شامل نتایج تصویری، ویدیویی و تبلیغاتی نیز باشد.
SERP چیست؟
به هر نتیجه ای روی صفحه نتایج موتورهای جستجو گوگل گفته می شود که بر اساس نتایج سنتی و ارگانیک نیست.
مهمترین SERPها به شرح زیر است:
ریچ اسنیپت(Rich Snippet): که به نتایج موجود یک لایه ویژوال اضافه میکند.
مثل ستاره های بازدید برای امتیاز دادن به یک محصول
نتایج پولی(Paid Results): که با قیمت گذاری(به صورت مزایده) روی کلمات کلیدی خریداری میشوند.
مثل اد وردز، یا گوگل شاپینگ
نتایج جهانی(Universal Result): که علاوه بر نتایج اورگانیک دیده می شوند.
مثل نتایج عکس، نتایج جدید و فیچر اسنیپت
گراف دانش(Knowledge Graph): اطلاعاتی که بصورت باکس یا پنل ظاهر می شوند.
مثل هواشناسی و پنل سلبریتی ها
در اوایل شروع به کار گوگل تمام SERP ها شبیه هم بودند.
نتایج سنتی و ارگانیک در طی این سالها تغییرات چندانی نکرده اند.
بهترین بلاگهای این حوزه متعلق به متخصصان سئویی مثل نیل پاتل یا ماز و ...
هستند.
رنک چکر(Rank Checker)
با استفاده از سئو تک تک بخش های وبسایت تان به گونه ای بهینه می شود که به شما محتوایی مناسب رنکینگ برتر بدهد.
اما نقطه ضعف های موجود همیشه به راحتی دیده نمی شوند.
رنک چکر ها به شما کمک میکنند تا بفهمید کدام بخش از وبسایتتان به بهبود احتیاج دارد و کدام بخش می تواند بهتر باشد.
بعضی از رنک چکر ها باید در لیست همه وجود داشته باشند"Website Gradder" و "WooRank" هستند.
هر کدام از رنک چکر ها در کنار قابلیت های مشابه، قابلیت های متفاوتی نیز دارند.
بهتر است از چند نمونه برای بررسی رنکینگ استفاده کنید.
مردم از کدام سایت درست قبل از این سایت بازدید کردند؟
"الکسا" یک نرم افزار معروف است که به شما برای گرفتن نتایج کلی در مارکتینگ کمک میکند.
در کنار تشخیص خوبی که برای کلمات کلیدی دارد؛ یک رنک چکر هم به حساب می آید.
جستجوی کلمات کلیدی
قطعا کلمات کلیدی مهم ترین بخش در سرچ مارکتینک به حساب می آیند.
کلمات کلیدی که شما در صفحات وبسایت تان استفاده می کنید، خوراک موتورهای جستجو برای مشخص کردن جایگاه شما هستند.
داشتن کلمات کلیدی می تواند باعث بهبود یا تخریب سایت شما شوند؛ به همین دلیل باید نهایت تلاشتان را برای تعیین کلمات کلیدی دقیق به کار بگیرید.
بهترین ابزار برای تعیین و بررسی کلمات کلیدی Google AdWords Keyword Planner، Ahrefs، Backlinko هستند که ویژگی های بی نظیری برای تشخیص کلمات کلیدی ارائه می دهند.
آنالیزهای رقابتی
چون شما در رقابت با وبسایت های دیگر هستید تا بهترین کلمه کلیدی را از آن خود کنید و در رنکینگ جایگاه بهتری بگیرید، بهترین کار این است که همواره به جنبه رقابتی توجه کافی داشته باشید.
همچنین بررسی کلمات کلیدی رقیبانتان هم روش خوبی به نظر می آید؛ چرا که اگر شما کلمات کلیدی مشابه استفاده می کنید تاثیر آنها تا مقدار زیادی در بخش رنکینگ کمتر می شود.
شما باید کلمه کلیدیای را استفاده کنید که بیشترین درجه جستجو را داشته باشد، رقیبتان آن را استفاده نکرده باشد و در نهایت بهترین نتیجه را به شما بدهد.
رفع اشکالات محتوایی (Fill content gaps)
رفع اشکالات محتوایی وبسایت، مانند کلماتی که رقیبتان با آن رنک بالایی گرفته است؛ بسیار مهم بوده و نقش بسزایی در امتیاز سئوی شما دارد.
رفع اشکالات محتوایی در واقع موقعیت مناسبی هستند برای رنک بالا گرفتن صفحات وب، به همین خاطر به محض بروز کردن باید بررسی شوند.
نتیجه گیری
راه های زیادی برای بهبود و پیشرفت سئو وبسایت شما وجود دارند.
تعداد زیادی از وبسایت ها خدمات لازم را برای محقق شدن اهداف تان در اختیار شما قرار می دهند.
برای یادگیری بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بصورت پیشرفته و تخصصی دوره آموزش سئو آزمایشگاه سئولب را به شما پیشنهاد میکنیم.
در این آزمایشگاه موارد تخصصی و پیچیده از مرحل ابتدایی سئو مقدماتی تا مراحل پیشرفته و حرفه ای تست و آزمایش می شود.
شما می توانید به راحتی یک سئوکار حرفه ای باشید، اگر تحقیق کنید، منابع را دنبال کرده و تمام تلاشتان را به این کار اختصاص بدهید.
انتهای پیام/