راهاندازی سامانه پاسخگویی مشاوره نیروی انتظامی در چهارمحال و بختیاری
معاون اجتماعی نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری از راهاندازی سامانه پاسخگویی مشاوره نیروی انتظامی در استان خبر داد.

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون اجتماعی نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری از راهاندازی سامانه پاسخگویی مشاوره نیروی انتظامی در استان خبر داد.
خسرو نجفی، ۲۳ تیرماه در بازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به ضرورت راهنمایی و مشاوره در تصمیمگیریهای زندگی، اظهار کرد: مشاوره نقش بیبدیلی در اقدام درست و مناسب داشته و از اقدامات خطا و عجولانه جلوگیری میکند، اصلاح ذهنیت فکری بسیار مهم بوده و میتوان گفت که گفتوگو و مشاوره راهحل بسیاری از مشکلات است.
وی ادامه داد: بههمین منظور نیروی انتظامی با درنظر گرفتن شرایط اجتماعی و در راستای ارائه خدمات در روزهای کرونایی و درنظر گرفتن اوضاع آحاد جامعه، سامانه پاسخگویی با شماره ۰۹۶۵۸۰ بهمنظور مشاوره را راهاندازی کرده است.
نجفی از تجهیز ۱۸ کلانتری استان به مرکز مشاوره خبر داد و گفت: تا پایان سال تمامی مراکز کلانتری استان به مرکز مشاوره مجهز شده و پیشبینی میشود، ۳۵ تا ۴۰ نفر از مشاوران در این مراکز به ارائه خدمات بپردازند.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری رعایت اصول اخلاق حرفهای را مهمترین رکن این سامانه عنوان و تصریح کرد: این سامانه، همهروزه بهجز ایام تعطیل و روزهای ۵ شنبه آماده پاسخگویی به مشکلات رفتاری، روانی، شغلی، تربیتی، ازدواج و ...
برای هموطنان عزیز است.
وی سازوکار اجرایی این سامانه را مصاحبه اولیه و راهنمایی مراجعان و مددجویان عنوان و بیان کرد: در فوریتهای اجتماعی و مداخلات روانشناختی نیز مواردی از قبیل خودکشی، دیگرکشی، خودزنی نیز پیگیری شده و همکاران باتجربه در مرکز مشاوره اقدامات لازم در جهت کاهش و یا پیشگیری از آسیب را به عمل میآورند.
نجفی با بیان اینکه مدتزمان ارائه خدمات مشاوره محدودیت خاصی ندارد، خاطرنشان کرد: سرعت در پاسخگویی و ارجاع مناسب جز اصول حرفهای این مشاوران بوده و افراد فعال در این زمینه دارای مدرک عالی دانشگاهی در رشتههای مرتبط با حوزه روانشناسی و مشاوره بوده و بهصورت کاملا تخصصی آماده پاسخگویی مسائل هستند.
انتهای پیام