خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اسلامی از وضعیت مسکن به نمایندگان مجلس گزارش داد

مهر | سیاسی | یکشنبه، 15 تیر 1399 - 18:43
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در جلسه امروز این کمیسیون، وزیر راه و شهرسازی گزارشی درباره وضعیت مسکن به نمایندگان ارائه کرد.
مسكن،شهرسازي،واحد،عمران،كميسيون،وزير،مجلس،جلسه،وضعيت

سیدالبرز حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جلسه عصر امروز کمیسیون عمران مجلس گفت: این جلسه با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن و قائم مقام بانک مرکزی برگزار شد.
وی ادامه داد: در این جلسه وضعیت افسارگسیخته مسکن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و وزیر راه و شهرسازی گزارشی در زمینه مسکن به ویژه وضعیت اجاره بها به نمایندگان ارائه داد.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: اسلامی در این جلسه گزارشی از وضعیت طرح اقدام مسکن ملی ارائه داد و بیان کرد که شرایط و مقدمات ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی آماده شده است.
حسینی افزود: طبق گفته وزیر راه و شهرسازی ۱۰۰ هزار واحد مسکن ملی برای شهرهای کمتر و بالاتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۰۰ هزار واحد برای بافت فرسوده و ۲۰۰ هزار واحد برای شهرهای جدید در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: همچنین ۶۲۰ هزار واحد مسکن از طریق تفاهنامه میان وزارت راه و شهرسازی با نیروهای مسلح، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت آموزش و پرورش و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری در نظر گرفته شده است.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: همچنین ۲۰۰ هزار واحد مسکن هم برای اقشار کم درآمد جامعه و کسانی که تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند در نظر گرفته شده و رئیس جمهور وعده داده که تا پایان دولت این واحدهای مسکونی آماده و به متقاضیان تحویل داده شود.
حسینی اظهار داشت: با توجه به مشکلات فعلی و التهاب های بازار مسکن، اعضای کمیسیون عمران مجلس از توضیحات وزیر راه و شهرسازی در زمینه وضعیت مسکن قانع نشدند و قرار شد که ادامه بحث در روز سه شنبه و با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی در کمیسیون عمران مجلس انجام شود.