خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

واکنش جریان صدر به اقدام تجاوزکارانه آمریکا؛ «سکوت در برابر این تجاوز ممکن نیست»

تسنیم | بین‌الملل | یکشنبه، 15 تیر 1399 - 17:37
یک عضو ائتلاف سائرون وابسته به جریان صدر اقدام سفارت آمریکا در انجام آزمایش موشکی در منطقه الخضراء را تجاوزی خواند که دیگر سکوت در برابر آن امکان ندارد.
آمريكا،عراق،دولت،حاكميت،آمريكايي،كشور،سامانه،موشكي،تعامل

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت المعلومه، «سلام الشمری» عضو ائتلاف سائرون در پارلمان عراق امروز یکشنبه خاطر نشان کرد ایالات متحده آمریکا همچنان به تجاوزات آشکار خود به حاکمیت عراق ادامه می دهد بدون اینکه ارزشی برای مقررات و توافقات بین المللی قائل شود، تجاوز آمریکا به حدی رسیده است که دیگر سکوت در برابر آن امکان ندارد.
الشمری در بیانیه خود افزود آنچه ایالات متحده آمریکا انجام می دهد، نشانه تعامل آن با یک دولت مستقل دارای حاکمیت نیست، بلکه طوری رفتار می کند که گویی عراق یکی از ایالتهایش است.
عضو جریان صدر تاکید کرد علت این تجاوزگری به ضعف در اتخاذ تصمیمات سرنوشت ساز و قاطع از سوی تصمیم گیرندگان کشور برمی گردد که سبب بی احترامی واضح آمریکا و زیر پا گذاشتن قوانین و حاکمیت شده است.
وی افزود رفتارهای آمریکا پس از آغاز گفتگوی دولت با آن افزایش یافته و این دلیل جدیدی بر جدی نبودن این کشور برای تعامل با عراق به عنوان یک دولت مستقل است.
الشمری از دولت مصطفی الکاظمی خواست موضع صریح و واضحی اتخاذ کند به ویژه با توجه به پشتوانه قانونگذاری نمایندگان مردم که بر ضرورت خروج نظامیان آمریکایی از کشور تاکید می کند.
بر اساس این گزارش، نظامیان آمریکایی در اقدامی غیرقانونی و تحریک آمیز اقدام به آزمایش سامانه دفاع موشکی در منطقه الخضراء در مرکز بغداد کردند و یک پهپاد آمریکایی هم برای آزمایش میزان کارامدی سامانه موشکی پاتریوت، اقدام به بمباران این منطقه کرد که سبب بروز رعب و وحشت درمیان شهروندان پایتخت شد.
انتهای پیام/