خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

روحانیون در جهاد سلامت و مبارزه با ویروس کرونا حضور فعالانه‌ای دارند

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 15 تیر 1399 - 17:07
گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: روحانیون در هر جایی که رضای خدا در آن است حاضرند و امروز نیز در جهاد سلامت و مبارزه با بیماری کرونا حضور فعالانه‌ای دارند و در بحث خدمات بسیج سازندگی و کمک‌های مومنانه نیز نقش موثری داشته‌اند.
دين،اسلام،خراسان،جنوبي،عبادي،فقيه،عدالت،نماينده،دنيا،انقلاب، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با جمعی از روحانیون تیپ سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به آیات قرآن اظهار داشت: خودشناسی گاهی در بحث انسان شناسی و در حوزه گاهی وظیفه شناسی مطرح می‌شود.
وی افزود: به‌صورت مبنایی آنچه را که به عنوان عالمان دینی در مکتب اهل بیت(ع) که اسلام ناب است مطرح می‌شود با آنچه که از عالمان دین در مکتب‌ها و مذهب‌های دیگر مطرح می‌شود یک تفاوت مبنایی دارد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: دین به‌دلیل اینکه ریشه فطری دارد و خواه و ناخواه ظهور پیدا می‌کند و نمی‌شود آن را نادیده گرفت؛ بنابراین آنهایی که اعتقاد به دین ندارند نیز ناچارند در جامعه برای اشباع عطش دینی که همان فطرت است شکل ظاهری را حفظ کنند و بر محور آن یک عده را به عنوان عالمان، مبلغان و ابزار دینی ایجاد کنند تا هم حس فطری اشباع شود و هم به‌عنوان ابزاری از آن استفاده کنند که این امر در دنیا رایج است.
عبادی تصریح کرد: در بحث خودشناسی و وظیفه شناسی، عالمان دینی و روحانیت تشیع باید ماهیت خود را خیلی خوب بشناسند چون با دیگران فرق دارند و هرچه بیشتر بشناسند به ارزش خود و کار خود بیشتر پی خواهند برد.
وی خاطرنشان کرد: در دین سکولار اگر تشکیلات عظیمی به عنوان متصدیان دین و تبلیغ دین به عنوان کشیش و پاپ، کلیسا و غیره وجود دارد اما باید دید در مسئله هدایت و ضلالت که اهم مسائل جهان انسان است چه نقشی دارد، چراکه متصدیان دین در دین سکولار ابزاری هستند در دست سیاستمدارانی که با زر و سرمایه‌های عظیم و زور و با یک نوع تزویر مجهز می‌شوند و از دین حداکثر استفاده را می‌برند و رد پای آنان در جاهایی که به نفع مستکبرین است دیده می‌شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه به صورت مبنایی عالمان دینی و روحانیون در مکتب تشیع با دیگران بسیار فرق دارند یادآور شد: بر اساس مبنای مکتب، افرادی که به دنبال ظلم هستند با هر لباسی که باشند فاسد و هیچ جایگاهی در دین نخواهند داشت.
عبادی با تاکید بر اینکه سیستم مکتب اسلام و حوزه‌های علمیه امانت، صداقت، فداکاری و معرفت است اظهار داشت: افرادی که فاسد و تطمیع می‌شوند جزو انسان‌های خائن هستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به روحانیون گفت: روحانیون در هر جایی که رضای خدا در آن است حاضرند و امروز نیز در جهاد سلامت و بیماری کرونا حضور فعالانه‌ای دارند و در بحث خدمات بسیج سازندگی و کمک‌های مومنانه نیز نقش موثری دارند.
عبادی با اشاره به اینکه افرادی که بصیرت دارند برای اهل علم جایگاه خاصی در نظر می‌گیرند بیان کرد: عدالت در اسلام وجود دارد اما متأسفانه عده‌ای به جای اینکه برای مردم راه حق را از باطل شفاف کنند خودشان با بی‌عدالتی، کمک به ظلَمه و راه رفتن به دنبال اروپا و آمریکا ابهامات را افزایش می‌دهند.
پیاده سازی عدالت در جامعه از مسئولان مطالبه شود
امام جمعه بیرجند همچنین در مراسم معارفه معاونین جدید بنیاد بین المللی غدیر در استان اظهار داشت: تشکیلاتی که به نام بنیاد بین‌المللی غدیر ایجاد شده است الهامی الهی بوده و یک مسئله معمولی نیست.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر مسئله عدل استوار نشود دین معنی ندارد افزود: همه مشکلاتی که در زندگی بشری وجود دارد به دلیل عدم رعایت قانون عدل است.
عبادی با بیان اینکه امروز دنیا در یک فشاری قرار گرفته و از همه مکتب‌های مادی و پوشالی و پر ادعا مأیوس شده است بیان کرد: همانگونه که اصل انقلاب در یک مقطعی واقع شد که قبل و بعد از آن امکان نداشت، بنیاد بین‌المللی غدیر نیز در شرایطی در حال شناخته شدن است که یأس و ناامیدی دنیا را فراگرفته است.
وی با اشاره به اینکه امروز به صورت بین المللی دنیا به دنبال حضرت علی(ع) می‌گردد یادآور شد: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس عدل است و انقلاب ما دین ما است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز باید در راستای اجرای عدالت، بر روی معرفت صحیح اسلام ناب به صورت اصولی آموزش داده شود و در کنار آن نیز تبلیغات انجام شود گفت: امروز در خیابان‌های واشنگتن، لندن، پاریس و برلین مردم برای رسیدن به عدالت خود را به آب و آتش می‌زنند و منتظر اربعین حسینی هستند تا از سراسر در نقطه عدالت جمع شوند و در مقابل ظلم و استکبار ظهانی مانور دهند.
عبادی با اشاره به اینکه طرح بنیاد بین‌المللی غدیر یک طرح الهام‌گونه است و امروز در دنیا خریدار دارد اما باید تبیین شود تصریح کرد: باید از مسئولان مطالبه‌گری کرد تا عدالت را پیاده کنند.
وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب باید الگوی داخلی ایران اصلاح شود افزود: اگر این الگو اصلاح شده بود در ظرف مدت بسیار کوتاهی از جهت صدور انقلاب و گرایش مردم دنیا بسیار جلو بودیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز هوشیاران جامعه بشری از شرق تا غرب نسبت به اصل تشیع، ائمه و پیشوایی نیابت عامه بنیانگذار جمهوری اسلامی نسبت به رهبر انقلاب دید مثبت دارند.
عبادی با بیان اینکه غربی‌ها با عناصر منافق میان مسلمان، دست در دست هم دادند و داعش و طالبان را راه انداختند تا از اسلام یک چهره خشن بسازند بیان کرد: همانطور که از چهره بد داعش افراد نادان به اسلام بدبین می‌شوند از عمل و رفتار برخی از مسئولین نیز چهره اسلام مشوش می‌شود.
وی با بیان اینکه باید در گام دوم انقلاب شرایطی پیش آید که دولت‌ها حق نداشته باشند به سلیقه خود عمل کنند اظهار داشت: چراکه اگر مردم به فردی رای می‌دهند برای اسلام است و به سلیقه شخصی آنها نیست.
وی با اشاره به اینکه اگر اسلام عملی به عنوان الگو به جهان شناسانده شود، دنیا با کمال میل و با عدالت طلبی راهش را پیدا خواهد کرد یادآور شد: امروز جای بسیار افتخار است که همه کارشناسان، مکتب و مذهب اهل بیت(ع) را اسلام حقیقی می‌دانند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بنیاد بین‌المللی غدیر هم مخاطب بین‌المللی دارد و هم مخاطب خاص گفت: بنابراین در گام دوم انقلاب باید جلوی اشتباهات خواص گرفته شود.
انتهای پیام/255/س