خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

انتقاد روسیه از رویکرد غرب در قبال سوریه

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | یکشنبه، 15 تیر 1399 - 16:08
نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی رویکرد غرب در خصوص حملات شیمیایی در سوریه را اشتباه ارزیابی کرد.
شيميايي،سوريه،حملات،روسيه،سازمان،دمشق،غرب،نماينده،مواد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین از رویکرد غرب برای اتهام زنی به دولت دمشق در خصوص حملات شیمیایی در این کشور انتقاد کرد.
نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی در حساب توئیتر خود نوشت: ایراد اصلی رویکرد غربی‌ها در برابر حملات شیمیایی، این فرض مضحک است که مقامات سوریه دچار مازوخیسم بوده و بدون آنکه عایدی جز مشکلات برای آن‌ها داشته باشد، خود را آتش بزنند.
اولیانوف یادآور شد غرب این نکته را نادیده می‌گیرد که تنها مخالفان هستند که از استفاده از مواد شیمیایی به عنوان سلاح سود می‌برند.
مرکز آشتی روسیه در سوریه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد در دوم مارس گروهی حدودا ۱۵ نفره از تروریست‌ها قصد داشتند مهمات حاوی مواد سمی شیمیایی را (در ادلب) منفجر کنند.
هدف تروریست‌ها از این اقدام جلوگیری از پیشروی نیرو‌های دولتی سوریه در بخش غربی شهر سراقب و سپس متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح‌های شیمیایی بود.
وزارت خارجه روسیه اخیرا تاکید کرد سازمان منع تسلیحات شیمیایی عرصه مداخلاتی با هدف تبدیل این سازمان به ابزاری برای اجرای طرح‌های غرب است.
در همین راستا، «بسام الصباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی ژوئیه گذشته گفت گزارش این سازمان درباره ادعای استفاده از مواد شیمیایی در دوما، اقدامی تحریک آمیز علیه سوریه و فاقد اعتبار است و واقعیت‌ها را تحریف می‌کند.
آمریکا و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸ دمشق را متهم به حملات شیمیایی در دومای سوریه کردند.
دمشق و مسکو با رد تمامی این اتهامات اعلام کردند این حملات از سوی گروه‌های تروریستی و کلاه سفید‌ها طراحی شده بود.
انتهای پیام/