خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ترامپ به دنبال استفاده از شبکه‌های اجتماعی جایگزین توئیتر است

مهر | بین‌الملل | یکشنبه، 15 تیر 1399 - 15:47
رئیس جمهور آمریکا به دنبال استفاده از پیام‌رسان‌های جایگزین با توئیتر با هدف انتقال پیام‌های روزمره عمومی خود تا پیس از انتخابات پیش رو در پائیز است.
اجتماعي،جايگزين،تيم،گزارش،شبكه،اعلام،گاردين،انتخاباتي

به گزارش خبرگزاری مهر، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا به دنبال استفاده از پیام‌رسان‌های جایگزین با توئیتر با هدف انتقال پیام‌های روزمره عمومی خود است.
این خبر را مدیران تیم انتخاباتی ترامپ اعلام کرده و گاردین در گزارشی به این موضوع پرادخته است.
در گزارش گاردین گفته شده تلاش تیم انتخاباتی و تبلیغاتی ترامپ برای جایگزین کردن توئیتر پس از آن دنبال می شود که چند مطلب ترامپ در این شبکه اجتماعی برچسب «عدم اطمنیان» و «نیازمند بررسی بیشتر» خورد و پس از آن شبکه‌های اجتماعی دیگری همچون «ردیت» نیز برخی پیام‌ها و ویدئوهای مربوط به ترامپ را به دلیل نقض قوانین مورد نظر خود حذف کردند.
در این گزارش حتی گفته شده که شبکه اجتماعی «اسنپ چت» نیز ماه گذشته اعلام کرد که دیگر پیام‌ها و پُست‌های ترامپ را تبلیغ نخواهد کرد، چون نمی‌خواهد به تقویت صداهایی منجر شود که خشونت و بی عدالتی را دامن می‌زنند.
به گفته گاردین، حتی فیسبوک هم که اغلب به خنثی بودن در برابر ترامپ معروف بوده، اعلام کرده شروع به حذف پُست‌هایی خواهد کرد که در آن خشونت ترویج می‌شود، حتی اگر این پُست‌ها مربوط به سیاستمداران باشد!
در ادامه گزارش گفته شده با توجه به تنش در روابط شبکه‌های اجتماعی مطرح در آمریکا و اروپا با رئیس جمهور آمریکا، حال تیم تیلیغاتی ترامپ به دنبال شبکه مجازی جایگزین تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ هستند و از جمله رایزنی‌هایی با مدیران شبکه اجتماعی «پارلر» به عنوان رقیب «توئیتر» آغاز شده و تیم تبلیغاتی ترامپ استفاده از پارلر را در گوشی‌های هوشمند خود آغاز کرده است.
در این ارتباط، «بردپارسکال»، از اعضای ارشد تیم انتخاباتی ترامپ اعلام کرد: ما نگرانیم که توئیتر و فیسبوک ما را محدود و یا تعلیق کنند و لذا راه‌های جایگزین در نظر گرفته شده است.
با این حال در پایان گزارش با استناد به ارزیابی برخی کارشناسان نتیجه گیری شده که جایگزین کردن دیگر رسانه‌های اجتماعی غیرمشهور به جای فیسبوک و یا توئیتر بسیار دشوار است و به سختی می‌توان متصور بود که با توجه به امکانات و ابزارهای موجود در رسانه‌های مطرح اجتماعی بتوان آن‌ها را با دیگر رسانه‌های غیرمشهور و کم کابردتر جایگزین کرد.