خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

طهارت اقتصادی شرط مشروعیت نمایندگان است

ایسنا | سیاسی | یکشنبه، 15 تیر 1399 - 14:22
نماینده مردم تهران با اشاره به زحمات کادر بهداشت و درمان کشور در مبارزه با شیوع کرونا تاکید کرد: از رییس جمهور و سازمان برنامه و بودجه می خواهم که فوق العاده ویژه کارکنان سلامت را در اسرع وقت پرداخت کند.
مجلس،اقتصاد،تهران،الهيان،سلامت،دولت،اوج،محروم،نماينده،كرونا، ...

نماینده مردم تهران با اشاره به زحمات کادر بهداشت و درمان کشور در مبارزه با شیوع کرونا تاکید کرد: از رییس جمهور و سازمان برنامه و بودجه می خواهم که فوق العاده ویژه کارکنان سلامت را در اسرع وقت پرداخت کند.
به گزارش ایسنا،زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس در نطق میان دستور جلسه علنی مجلس گفت: مجلس یازدهم شروعی پر چالش در نقطه حساس تاریخ انقلاب که جنگ تمام عیار اقتصادی با جمهوری اسلامی به اوج خود رسیده را تجربه می‌کند، این مجلس نقطه امید طبقه محروم و مستضعف جامعه قرار گرفته و نگاه دلسوزان، نیروهای انقلاب و خانواده محترم شهدا به این مجلس است.
وی افزود: مقام معظم رهبری در پیام خود به مجلس یازدهم اولویت این مجلس را اصلاح خطوط اصلی اقتصاد و تلاش در جهت معیشت طبقات ضعیف دانستند، امروز ناکارآمدی و فساد برخی مسئولین اقتصاد را دچار چالش کرده است، همه می‌دانیم که اقتصاد سالم و قوی نخواهیم داشت و عدالت محقق نخواهد شد مگر با مبارزه بی‌امان با مفاسد اقتصادی و اقتصاد ما شکوفا نخواهد شد مگر با قطع دست مفسدان از بیت المال و منابع ملت.
تحریم از بیرون و ضعف ساختار مدیریت از درون مانع ایجاد اقتصاد قوی شده است.
الهیان ادامه داد: اصل ۴۳ قانون اساسی تاکید بر ریشه کن کردن فقر و محرومیت و تامین نیازهای اساسی عامه جامعه دارد، اما می‌توان گفت که دولت در تحقق این اصل نمره قبولی را کسب نکرده است، برای اثبات این مدعا نمایندگان به ویژه نمایندگان تهران را دعوت می کنم که سری به روستاهای اطراف تهران و استان تهران بزنید، صحبت از مناطق محروم استان های مرزی و استان های محروم مانند سیستان و بلوچستان، خوزستان و ایلام نیست، بیخ گوش پایتخت اوج ناکارآمدی مسئولان را می توان دید.
نماینده مردم تهران خطاب به وزیر صنعت گفت: شرکت شهرک های صنعتی چه بلایی بر سر مردم منطقه و روستای محمودآباد آورده، ببینید چه فاجعه زیست محیطی در کنار کوره های آجرپزی اتفاق می‌افتد.
الهیان بیان کرد: بلایی که بر سر طبقه محروم جامعه آمده حاصل ناکارآمدی و فساد برخی مسئولین و دست اندازی به بیت‌المال بوده است.
ثروت‌های بادآورده و چنگ اندازی به بودجه کشور، دست بردن به بیت المال، رانت خواری و زمین‌خواری فرصتی را باقی نمی گذارد که زیاده خواهان به خدمت به مردم بپردازند و به فکر اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان باشند، بیایید از مجلس شروع کنیم.
طهارت اقتصادی شرط مشروعیت نمایندگان است، تصور کنید اگر امروز مرحوم مدرس زنده بود چگونه عمل می کرد؟
نماینده مردم تهران گفت: این مجلس نباید جای نمایندگانی باشد که به جای درک درست از درد مردم و تلاش برای درمان آن به فکر تاسیس شبکه ای از شرکت‌ها و نشاندن خانواده و بستگانشان در پست ها و جایگاههای مدیریتی باشد، اگر نماینده‌ای که خود وظیفه نظارتی و دفاع از حقوق ملت و مبارزه با مفسدان دارد چنگ بر منابع بیت المال بیندازد و جیب خود و خانواده را پرکند چگونه می تواند جلوی مفاسد و رانت خواری ها را بگیرد؟
وای به روزی که بگندد نمک، مجلس یازدهم از همین ابتدای کار در معرض آزمونی بزرگ قرار دارد، فردای قیامت باید در مقابل ۸۰ میلیون ایرانی و امام راحل و شهدا و رهبری پاسخگو باشیم.
الهیان بیان کرد: از پرسنل خدوم و زحمتکش مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها تشکر می‌کنم که در ایام کرونا و در اوج گرما، بیماران را یاری می دهند؛ تا آنجا که خود بعضا مبتلا شده و شهدای مدافع سلامت جان خود را در مسیر خدمت به بیماران تقدیم کردند، دولت مطالبات مدافعان سلامت را بپردازد، از شخص رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه می خواهم که فوق العاده ویژه کارکنان سلامت را در اسرع وقت پرداخت کند، تا این خدمت گزاران سلامت در اوج بحران کرونا دچار فرسودگی و بی انگیزگی نشوند.
وی تصریح کرد: اروپایی‌ها باید بدانند تصویب قطعنامه اخیر شورای حکام عواقب نامطلوبی برای آنها خواهد داشت و این بار مجلس در مقابل اقدامات نامشروع چند کشور اروپایی که از ترامپ خط می‌گیرند، کوتاه نخواهد آمد، خواسته این کشورهای اروپایی برای بازرسی از تاسیسات نظامی ایران از طریق آژانس بر خلاف قوانین بین الملل است، باید این پیام را به کشورهای اروپایی داد که این بار سرنخ کار فراتر از دولت و دستگاه دیپلماسی است و مجلس در مقابل زیاده‌خواهی‌های به ناحق اروپایی‌ها ایستاده و سیاست مجلس شورای اسلامی، مقاومت فعال در موضوع هسته‌ای است.
الهیان اضافه کرد: این اقدام اروپایی‌ها در شورای حکام در جهت تکمیل اقدام مخرب ترامپ در برهم زدن برجام است، دولت در مقابل قطعنامه باید به ظرفیت ها و توانمندی های داخلی توجه داشته باشد، توجه به اقتصاد درون‌زا راه نجات اقتصاد است، دولت در این شرایط باید اقتصاد ایران را از چنگال برجام برهاند که راه توقف آن اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است،‌ سیاست صبر، انتظار و انفعال به سیاست فعال اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت داخلی تبدیل شود.
انتهای پیام