خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 19 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

محتوای یادگیری نقطه عزیمت برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین است

مهر | اجتماعی و حوادث | سه شنبه، 10 تیر 1399 - 18:41
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: محتوای یادگیری نقطه اصلی عزیمت برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین و مهم ‏هست که به دانش آموزان چه آموزش دهیم و چه کسی آموزش دهد.‏
آموزش،سند،تحول،پرورش،بنيادين،وزارت،اجرايي،ميرزايي،حاجي،وزير، ...

به گزارش‬ خبرنگار مهر، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه شورای تحول و نوسازی نظام ‏آموزشی کشور در مورد اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران گفت: ‏سند تحول بنیادین اولویت اول در وزارت آموزش و پرورش بوده و است.‏
وی افزود: از زمان مسئولیت بنده در وزارت آموزش و پرورش، پرتکرارترین جلسات مربوط به اجرای ‏سند تحول بنیادین بوده است.‏
حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی مدتی تشکیل نشد که ‏خوشبختانه با همت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مجدداً احیا شد و دو جلسه آن برگزار شده است.‏
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه مهمترین و اولویت‌دارترین برنامه وزارت آموزش و پرورش ‏اجرایی شدن سند تحول بنیادین است، ابراز امیدواری کرد: با رایزنی و همکاری وزارت آموزش و ‏پرورش با شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور مسیر اجرایی شدن سند تحول بنیادین هموارتر ‏شود.‏
وی در تشریح اقدامات انجام شده در وزارت آموزش و پرورش برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین، ‏گفت: بخشی از پیش نیازهای سند از قبیل تدوین زیرنظام‌ها و اهداف دوره‌های تحصیلی تصویب و ابلاغ ‏شده است که برای اجرای آن نیز گروه‌هایی تشکیل شده است.‏
حاجی میرزایی ادامه داد: برای مجموعه راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه ‏تفصیلی پنج ساله نوشته شده است که برش سالانه آن و برای هر برش سالانه برش استانی و منطقه‌ای نیز ‏تهیه شده است.‏
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه محتوای یادگیری نقطه اصلی عزیمت برای اجرایی شدن سند ‏تحول بنیادین است، تصریح کرد: مهم هست که به دانش آموزان چه آموزش دهیم و چه کسی آموزش ‏دهد که برنامه‌ریزی برای آن طولانی است و درصدد هستیم تسریع پیدا کند.‏
وی افزود: اهداف و راهکارهای تعیین شده برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین باید طعم شیرین ‏اجرایی شدن سند را به کام معلمان، دانش‌آموزان و جامعه برسانیم و در این صورت گفتمان مؤثری ‏پیرامون سند شکل خواهد گرفت.‏
حاجی میرزایی گفت: تحولی که در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است مربوط به انتخاب راهکارها و راهبردهایی است و بسته‌های تحولی برای آن تهیه شده است که قابلیت سنجش و تحقق ‏دارد، در مدرسه نیز نتایجش قابل مشاهده است و ظرفیت جلب تقاضا و مشارکت اجتماعی دارد.‏
وزیر آموزش و پرورش در مورد تقویت نیروی انسانی برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین در وزارت ‏آموزش و پرورش گفت: در سند نقاط مطلوبی مشخص شده که برای دستیابی به این نقاط الزاماتی نیاز است و این الزامات لزوماً با اهداف بلندی که در سند مطرح است، تناسب ندارد و این یکی از ‏چالش‌هایی است که با آن مواجه هسیتم.‏