خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فضای مجازی در اطلاع‌رسانی و انعکاس فعالیت‌های دینی اثرگذار است

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 08 تیر 1399 - 13:29
سنندج - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی در تبلیغ، اطلاع رسانی و انعکاس فعالیت‌های دینی و فرهنگی می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.
تبليغ،روحانيون،مجازي،تبليغات،فضاي،اسلامي،علما،ببرند،كردستان، ...

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در نشست هم‌اندیشی علما و روحانیون در سنندج، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اقدامات ارزشمند روحانیون در راستای مقابله با این ویروس، اظهار داشت: علما و روحانیون در شرایط کنونی می‌توانند با دعوت مردم به آرامش و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین آگاه‌سازی مردم نقش‌آفرین باشند.
وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت فضای مجازی در اطلاع‌رسانی و انعکاس فعالیت‌های دینی و فرهنگی اثرگذار است، افزود: روحانیون می‌توانند با تولید محتوای دینی و فرهنگی مؤثر در قالب نماهنگ‌های تبلیغاتی، متن و غیره از فضای مجازی برای امر تبلیغ استفاده ببرند.
نماینده ولی فقیه در کردستان خواستار افزایش مطالعه روحانیون و علما در فضای مجازی شد و ادامه داد: استفاده از کتابخانه‌های دیجیتال و فضای مجازی برای به روزرسانی علم و دانش می‌تواند مثمر ثمر باشد و روحانیون باید از این ظرفیت استفاده ببرند.
آیت الله حسینی شاهرودی یادآور شد: روحانیون و طلاب در فضای مجازی گروهی برای ارتباط و تبادل نظر داشته باشند تا بتوانند بیشتر از فعالیت‌های هم بهره ببرند.
وی همچنین به شخصت والای حضرت فاطمه معصومه (س) پرداخت و بیان کرد: ویژگی‌های بارز ایشان باید برای جوانان امروز به‌ویژه دختران و زنان بازگو شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه آنچه که در میزان تأثیرگذاری تبلیغ دین مهم و اثرگذار است شیوه تبلیغ است، گفت: اگر انسان در مسیر تبلیغ دین از معیارهای عقلانی عبور کند قطعاً این تبلیغ او اثر مثبتی نخواهد داشت.
حجت‌الاسلام احمد حاتمیان افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در حرکت جدید و گام دوم چند رویکرد را انتخاب کرده است که براساس این رویکردها، تبلیغ را از چارچوب منبر و جماعت به متن جامعه کشانده و می‌خواهد در مسئله تبلیغ از تبلیغ اجتماعی هم بهره ببرد.
وی اظهار داشت: حضور اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی و تشکل‌های وابسته، فعالیت جهادی و ارتباط با تشکل‌های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت آنها سه رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی است که در اجرای برنامه و فعالیت‌های خود در پیش گرفته است.