الزام انبوه سازان به ساخت فضاهای آموزشی مورد تعهد
مدیر کل امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش خواستار الزام انبوه سازان و شهرک سازان برای ساخت فضاهای آموزشی شد.

مدیر کل امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش خواستار الزام انبوه سازان و شهرک سازان برای ساخت فضاهای آموزشی شد.
به گزارش ایسنا، رسول پاپایی در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شهریار با اشاره به الزام شهرک سازان برای ساخت و تخصیص اعتبار فضاهای آموزشی گفت: متاسفانه شاهد هستیم که انبوه سازان و شهرک سازان این ماده قانونی را نادیده گرفته اند.
وی با بیان اینکه تراکم دانش آموزی در مناطقی از شهر وشهرستانهای استان تهران بسیار زیاد است افزود: عزم و انسجام ملی مورد نیاز است تا وزارت راه و شهرسازی ، شهرداریها و ادارات مربوطه بیش از پیش به حل مشکلات آموزشی اهتمام داشته باشند.
مدیرکل امور شوراهای آموزش و پرورش در ادامه افزود: ماده ۱۸ قانون شوراها را که همان ایجاد فضاهای آموزشی در شهرکهای جدید است باید اجرا شود.
پاپایی همچنین با اشاره به تلاش شوراهای آموزش و پرورش برای باز کردن گرههای آموزشی گفت: بر اساس عملکرد و ارزیابی شوراهای آموزش و پرورش، شورای آموزش و پرورش شهرستان شهریار در اجرای اهداف این شورا وحل مشکلات آموزشی رتبه نخست استان را کسب کرده است.
مدیرکل امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همه ما به نقش آموزش و پرورش در جهان امروز واقف هستیم گفت: آموزش و پرورش را تنها بخشی که میتواند هم ابزار توسعه و هم هدف توسعه محسوب شود خواند و تمام تلاش مجموعه را دستیابی به یک سیستم جامع در آموزش و پرورش اعلام کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: تغییر سطح مطالبات از آموزش و پرورش در جهان امروز را یکی از پدیدههایی برشمرد که امروزه جهان با آن مواجه است؛ چراکه هرچقدر از عمر جهان سپری می شود دیگر مطالبه تنها خواندن و نوشتن نیست، بلکه پرورش فرزندانی است که شهروندانی متناسب با جهان امروز باشند.
پاپایی ضمن قدردانی از جلسات شوراهای آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید قدردان جلسات شوراها بود چراکه چنین نشستهایی برای تصمیم گیری در خصوص مهمترین سرمایههای کشور که فرزندانمان هستند صورت می گیرد چرا که تعالی یا پس رفت یک کشور به دست آنها است پس مشارکت را جدی بگیریم و از قوانینی که در اختیار داریم استفاده کنیم.
به گزارش ایسنا، محمد صیدلو، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران نیز از لزوم توجه به مسئولیت آموزش وپرورش سخن گفت و افزود: ویروس کرونا ثابت کرد که اگر فرضیه انسانی بودن و ساخت دست بشر بودن این ویروس صحت داشته باشد، این نکته به جهان ثابت شد که یک دانش آموز میتواند علم بیاموزد ، بعد از چندسال تبدیل به دانشمندی شودکه با ساخت یک ویروس، جهانی را تبدیل به کابوسی برای بشر کند و در نقطه مقابل دانشمندانی تربیت کند که برای مبارزه با آن از زندگی شخصی برای ماه ها فاصله بگیرند و تعهد و تخصص را توأمان بکار بگیرند تا نسل بشر را از بیماری رهایی بخشند.
این نقطه همان نقطه لزوم توجه به تعلیم و تربیت است کما اینکه از زمان شیوع این ویروس، معلمان با آموزشهای مجازی و تولید محتوا، امر تعلیم وتربیت را رها نکردند و با تمام انرژی درصحنه حاضر بودند.
صیدلو شهریار را از جمله شهرستانهای کم برخوردار در حوزه فضاهای آموزشی دانست و گفت: درست است که شهرستان شهریار در پایتخت واقع شده است اما با توجه به رشد و افزایش جمعیت و مهاجرپذیر بودن این شهرستان، نیاز به احداث مدارس جدید بسیار محسوس است.
وی در ادامه به ضرورت توسعه شبکه شاد اشاره کرد و بیان کرد: شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) به عنوان سرمایه رسانهای در اختیار آموزش و پرورش است که در مواقع لزوم از قبیل تعطیلیهای پیش بینی نشده می تواند جایگزین آموزش حضوری در مدارس باشد که تاکید می شود نسبت به توسعه این شبکه آموزشی از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.
صیدلو با اشاره به فلسفه وجود شورای آموزش و پرورش گفت: ترکیب شورای آموزش و پرورش که تشکیل شده از معتمدین مردم، خیرین مدرسه ساز و نمایندگان مدیران مدارس و دغدغه مند بودن این افراد نشان از این است که آموزش و پرورش متعلق به تمام اقشار جامعه است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، وی تصریح کرد: سرمایه گذاری برای آموزش و پرورش با کیفیت باعث کاهش هزینههای آینده کشور میشود چرا که اگر امروز در کلاس درس به مصادیق آسیبهای اجتماعی که در سالهای آینده به معضلات جامعه تبدیل میشود، توجه کنیم، نیاز نیست در سالهای آتی جهت جلوگیری و مهارت آسیبهای اجتماعی هزینه کرد.
انتهای پیام