خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 09 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ابلاغ برنامه‌های سال ۹۹ سند تحول بنیادین

ایسنا | استان‌ها | شنبه، 07 تیر 1399 - 10:13
مدیرکل آموزش و پرورش فارس از ابلاغ برنامه‌های سال ۹۹ با هدف اجرای جامع، کامل و متوازن سند تحول بنیادین به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سراسر استان خبر داد.
پرورش،آموزش،برنامه،سند،ابلاغي،ادارات،تحول،استان،بنيادين،تدوين

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش و پرورش فارس از ابلاغ برنامه‌های سال ۹۹ با هدف اجرای جامع، کامل و متوازن سند تحول بنیادین به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سراسر استان خبر داد.
فرهاد اسماعیلی شنبه 7 تیر در جمع مدیران آموزش و پرورش فارس، گفت: با تلاش همکاران در اداره کل آموزش و پرورش فارس ، برنامه سال ۱۳۹۹ این استان که با عنایت به برنامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش بومی سازی شده است، تهیه و برای اجرا به ادارات نواحی، شهرستان ها و مناطق در سطح استان ابلاغ شد.
رئیس شورای هماهنگی و اجرای سند تحول بنیادین در استان اظهار کرد: سند تحول بنیادین نقشه آموزش و پرورش و راه اصلی برون رفت از مشکلات این نهاد است و با هدف تحقق این مهم، برنامه سال ۱۳۹۹ این اداره‌کل مستند به برنامه‌های اجرایی این سند در طول برنامه ششم توسعه است.
او عنوان کرد: متناظر با این ابلاغیه، ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان نیز باید با بهره‌گیری از برنامه ابلاغی نسبت به تدوین برنامه منطقه و شهرستان اقدام نمایند.
اسماعیلی ادامه داد: مسئولیت نظارت راهبری، تدوین و اجرای برنامه‌های ابلاغی در سطح ادارات مناطق و نواحی بر عهده مدیران و رؤسای آموزش و پرورش است و لازم است آنچه را که به عنوان سیاستگذاری و برنامه‌ریزی از ستاد دریافت می‌کنند، پس از احصاء نیازها و شرایط موجود در سطح ادارات و مدارس، نسبت به طراحی، برنامه‌ریزی و تدوین برش منطقه‌ای همت گمارند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به مبنا بودن برنامه ابلاغی در توزیع و مصرف اعتبارات، بیان کرد: میزان تحقق اهداف کمی لحاظ شده در آن متناسب با منابعی که تخصیص می‌یابد قابل ارزیابی بوده و رصد و پایش این برنامه‌ها به صورت فصلی و بر اساس شاخص‌های تعیین شده انجام خواهد گرفت.
وی گفت: تدوین شاخص‌های اختصاصی و عمومی ارزیابی عملکرد بر اساس برنامه ابلاغی خواهد بود و ضرورت دارد واحدهای مربوطه ضمن ارزیابی از عملکرد مجموعه و تهیه گزارش پیشرفت دوره‌ای، میزان تحقق برنامه‌ها را رصد کنند.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: با هدف اجرایی شدن برنامه‌های سند تحول بنیادین در مدارس و کلاس‌های درس؛ لزوم توجه به ساحت‌های ششگانه، توجه به اهداف دوره‌های تحصیلی و برنامه درسی در سطح مدارس و ترویج فرهنگ گفتمان سازی سند تحول مورد انتظار است.
انتهای پیام