خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 19 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ایجاد کسب‌وکار با دانش عجین شده/به دنبال شناسایی نیازها برای تربیت دانشجو هستیم

ایسنا | دانش و فناوری، اقتصادی | یکشنبه، 01 تیر 1399 - 14:42
رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه این دانشگاه به دنبال شناسایی نیازهای قابل پیش‌بینی مبتنی بر اطلاعات و آمار برای تربیت دانشجو است، گفت: قرار است دانشجو در ۳۰ سال آینده این نیازهای کشور را برطرف کند.
دانشگاه،دانشجو،تهران،جامعه،كسب،اجتماعي،ملي،آموزش،كشور،نيلي،ف ...

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه این دانشگاه به دنبال شناسایی نیازهای قابل پیش‌بینی مبتنی بر اطلاعات و آمار برای تربیت دانشجو است، گفت: قرار است دانشجو در ۳۰ سال آینده این نیازهای کشور را برطرف کند.
به گزارش ایسنا، دکتر محمود نیلی احمد آبادی صبح امروز یکشنبه، اول تیر در مراسم امضای یادداشت تفاهم چند جانبه میان بنیاد ملی توسعه فناوری، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دانشگاه برای آینده فکر می‌کند و قرار است محصول آینده را تربیت کند و به جامعه تحویل دهد، اظهار کرد: مایه خرسندی است که بنیاد ملی توسعه فناوری توانسته چندین دستگاه از قبیل وزارتخانه مهم کشور، جهاد دانشگاهی، و ...
را در کنار هم گرد آورد که به مانند نت‌ورکی بزرگ ایجاد کرده که ما را سریعتر به مرحله استراتژی، سیاستها و راهبردها وصل می‌کند که امروز ما بشدت به آن نیاز داریم.
وی با بیان اینکه امروز باید نیازهای ۲۰ سال آینده جامعه را شناسایی کنیم، گفت: در طرح جیکو دانشجو نسبت به کشور و سازمانش احساس تعلقی دارد و پس از طی دوران تحصیلات دانشگاهی هرگز فراموش نمی‌کند که کشورش چگونه ساخته شد.
رئیس دانشگاه تهران با تأکید بر ضرورت مشارکت دانشجو به اشکال مختلف در ساخت جامعه، افزود: دانشگاه تهران از فعالترین دانشگاه‌های کشور از نظر فعالیت دانشجویی در حوزه‌های هنری، ادبی، اجتماعی و سیاسی است و شاید بخش‌های دیگر اجتماعی به مراتب فعالتر از حوزه سیاسی است.
نیلی، آموزش را از راه‌های آشنایی دانشجو با جامعه برشمرد و افزود: کار دانشجویی تخصصی از دیگر شیوه‌ها برای آشنایی دانشجو با جامعه است.
دانشگاه تهران هم همواره کوشیده تا دانشجویان نیازمند کار برای کسب درآمد را شناسایی و به عنوان دانشجوی تخصصی در حوزه تخصصی مشغول فعالیت کند تا ضمن آنکه سابقه کار برای وی دانشجو محسوب شود، درآمد و مشارکت هم داشته باشد.
وی با بیان اینکه هم اکنون شرکتهای مختلفی در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر هستند، خاطرنشان کرد: دانشگاه با سرمایه گذاری بر روی دانشجو وی را وارد بازار کسب و کار می‌کند و دانشجو ضمن آموزش صاحب درآمد می‌شود، بنابراین با مشارکت بیشتر دانشجو و همکاری گسترده‌تر، کمتر شاهد مشکلات اقتصادی و کسب و کار خواهیم بود.
رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه هم‌اکنون ایجاد کسب و کار با دانش عجین شده است، گفت: امید می‌رود این وضعیت خوشایند آثار مثبتی را در جامعه ایجاد کند، در راستای این اتفاق می‌توان از ظرفیتهای فوق‌العاده استفاده و بسیاری از چالش‌ها را برطرف کرد.
دکتر نیلی با اشاره به نقش ملی و بین‌المللی دانشگاه، ادامه داد: دانشگاه تهران در راستای رسالت خود دانشکده کارآفرینی ایجاد کرد و آموزش و افزایش مهارت دانشجو و آشنایی وی با جامعه را از مسئولیتهای اجتماعی خود می‌داند.
وی با بیان اینکه باید در دانشگاه بستری فراهم شود تا دانشجو مهارتهای لازم را کسب کند، تصریح کرد: ما معتقدیم هر مشکلی در جامعه راه حلی علمی دارد و این وظیفه دانشگاه است که این راه حل را پیدا کند.
رئیس دانشگاه تهران با اشاره به زیر ساختهای مناسب در این دانشگاه در ادامه سرمایه اصلی را اساتید، دانشجویان و کارکنان برشمرد و افزود: باید بر روی دانش نرم، سخت افزاری و ..
سرمایه گذاری کرد تا بتوان به وظیفه خود که همان کمک به توسعه پایدار و خلق ارزشهاست، عمل کرد.
دکتر نیلی با اعتقاد به اینکه تبدیل دانش به کسب و کار بزرگترین سرمایه و درآمدی بیش از نفت را برای کشور دارد، تصریح کرد: بدین ترتیب دیگر کشورها به ما نیازمند می‌شوند.
دکتر منصوی، معاون کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این مراسم با بیان اینکه در دوره کنونی و در انقلاب صنعتی چهارم نوع مواجهه مردم با مسایل و دولتها متحول شده است، افزود: در انقلاب صنعتی چهارم بازیگران اصلی پلتفرم‌ها هستند.
وی با بیان اینکه در کشورهای آلمان و اتریش پلتفرم‌های ملی طراحی شده است، ادامه داد: ما هنوز در سطح ملی وارد نشده‌ایم اما فعالیتهای این چنینی کمک می‌کند تا پلتفرم‌های ملی شکل بگیرد.
معاون کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ما نظیر دیگر کشورها در تأمین نیروی انسانی متخصص در انقلاب صنعتی چهارم با مشکل مواجه هستیم، گفت: در این خصوص صرف آموزش رسمی و کلاسیک پاسخگو نیست، بلکه نیازمندیم بستری فراهم شود تا ضمن آموزش تئوری و عملی به موضوعات یادگیری عمق بخشیده شود.
انتهای پیام