خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 24 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آغاز طرح مدارس پشتیبان در مدارس حاشیه ای هرمزگان

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 12 اسفند 1397 - 13:46
بندرعباس - مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: طرح مدارس پشتیبان با همت انجمن اولیا و مربیان در مدارس حاشیه ای و کمتر برخوردار ناحیه یک و دو بندرعباس آغاز شده است.
مدارس،اوليا،طرح،مربيان،مدرسه،انجمن،هرمزگان،پرورش،آموزش،پشتيبان

به گزارش خبرگزاری مهر، موسی دادی زاده سرخایی افزود: در این طرح مدیران کارآمد مدارس برخوردار همراه با انجمن اولیا و مربیان مدرسه خود، با بررسی مسائل و مشکلات موجود در مدرسه تحت پوشش خود نیازها را بر اساس اولویت برنامه ریزی و برطرف می‌کنند.
وی بیان داشت: گام نخست طرح پشتیبان مدارس در سال ۹۷ با حضور اعضای انجمن اولیا و مربیان هنرستان شهید دارا در ناحیه دو بندرعباس در دبستان میثم واقع در کوی ملت برگزار شد و همزمان این طرح در ۴۰ مدرسه نواحی یک و دو آموزشی به اجرا در خواهد آمد.
مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار کرد: ایجاد حس مشارکت جویی برای پاسخگویی به نیازهای مراکز آموزشی، آگاهی از روندکاری روزانه امور آموزشی تربیتی مدارس، نظارت بیشتر بر عملکرد دانش آموزان و خدمات دهی به آنان، تقویت همکاری سایر اولیا با معلمان، مدیران و معاونان مدارس و همچنین ارتباط مستمر اولیا با مدارس از اهداف مهم این طرح است.
دادی زاده همچنین گفت: اعضای انجمن اولیا و مربیان در قالب طرح پشتیبان مدارس بر اساس جدول زمان بندی شده موظف به حضور در مدرسه هستند و به ایفای نقش در پست افتخاری معاون پشتیبانی اولیا پرداخته و در امور مختلف به کارکنان مدارس کمک می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با تاکید بر اینکه با اجرای طرح مدارس پشتیبان مسائل و مشکلات مدارس حاشیه‌ای و کمتر برخوردار کاهش می‌یابد، اضافه کرد: هم اکنون تعداد سه هزار مدرسه دارای انجمن اولیا و مربیان فعال فعال هستند و هرمزگان در این بخش از استان‌های فعال کشور است.
دادی زاده در پایان از راه اندازی اتاق اولیا در مدارس استان به عنوان یکی دیگر از طر ح های آموزش و پرورش هرمزگان نام برد و گفت: انجمن اولیا و مربیان به عنوان بازوان توانمند مدارس نقش ویژه ای در تحقق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش دارند و با مشارکت خود زمینه رشد کمی و کیفی امور مدارس را در طول سال تحصیلی برعهده دارند.